PCK z kampanią o niedożywieniu dzieci

W przedsięwzięciu biorą udział celebryci.

Polski Czerwony Krzyż wystartował z kampanią pod hasłem #głodni pomagania dotyczącą niedożywienia dzieci.

Od pierwszych dni października billboardy, profile w mediach społecznościowych, a także ekrany w wagonach warszawskiego metra zapełniły wizerunki polskich gwiazd dyskutujących na temat głodu. Na potrzeby kampanii swojego wizerunku użyczyli m.in.: Małgorzata Socha, Michał Piróg, Katarzyna Zielińska, Michał Pazdan, Ewa Szabatin, Mikołaj Cieślak czy Karol Wójcicki.
Celebryci opowiadają o swoim głodzie: zwycięstw, sceny i wolności. W ostatnich dniach przedstawiciele świata sztuki, sportu i nauki opowiadali o swoich potrzebach użytkownikom mediów społecznościowych oraz mieszkańcom największych polskich miast. Do zwierzeń nakłonili także internautów, którzy rewanżowali się, ujawniając, co zaspokoi ich intelektualny apetyt. Wczoraj dowiedzieliśmy się, kogo postanowiły wesprzeć polskie gwiazdy. Na bilbordach ich wizerunki zastąpiła dziewczynka, która w imieniu ponad miliona polskich dzieci w wieku 0-17 lat dotkniętych ubóstwem przypomina, że można być głodnym po prostu, ale też głodnym godnego życia.

Podczas konferencji prasowej Polskiego Czerwonego Krzyża, która odbyła się w FoodLab Studio prowadzonym przez Grzegorza Łapanowskiego, zdradzono kulisy oraz cel tegorocznej edycji kampanii "Godne dzieciństwo”. Choć w 2017 r. w Polsce zgodnie z danymi GUS sytuacja wszystkich gospodarstw domowych poprawiła się, nadal wiele rodzin mających troje lub więcej dzieci ma trudności z zaspokojeniem potrzeb materialnych. W ramach konferencji odbyły się ponadto warsztaty gotowania, które poprowadził Grzegorz Łapanowski, pokazując, że pełnowartościowe posiłki nie muszą być drogie.

Osoby zainteresowane wsparciem kampanii mogą zrobić to przez internet na stronie www.pck.pl – można przekazać dowolną kwotę. 25 zł ma pozwolić na dofinansowanie pięciu obiadów dla dziecka w szkole przez tydzień, 50 zł umożliwi z kolei zakup pomocy edukacyjnych, natomiast 100 zł to równowartość paczki świątecznej dla całej rodziny.

Koncept kampanii #głodnipomagania dla Polskiego Czerwonego Krzyża powstał w agencji 4Frame pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Piotra Zawałły. W inicjatywę zaangażowani byli również specjaliści Thegoodpeople, którzy przygotowali wszystkie materiały wizualne, 24/7Communication wspierające działania w zakresie PR, Branch Creative odpowiedzialny za zdjęcia (fot. Arcadius Mauritz) oraz studio Efektura, gdzie nagrane zostały reklamy radiowe.

Głównym partnerami akcji są Onet Kobieta i FoodLab Studio. Kampania została objęta patronatem medialnym przez Polskie Radio, Mamotoja.pl, Polki.pl, Noizz oraz Business Insider. Kampanię wspiera także Auchan Retail Polska.

Katarzyna Woźniak 366 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.