Orlen testuje stacje drive-thru

Stacje te oferują tankowanie i zakupy bez wysiadania z auta.

PKN Orlen, największy w kraju koncern paliwowy, testuje nowy format samoobsługowych stacji paliw - tzw. drive through (drive-thru). To koncept znany m.in. z sieci fast food. W segmencie stacji benzynowych to jednak nowość. Jak twierdzi Orlen - na skalę europejską.
Pierwszą tego typu placówkę koncern uruchomił w Michałowicach, na trasie S8 Łódź - Wrocław. Można na niej zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystko bez konieczności wysiadania z auta.

- Segment detaliczny stanowi bardzo ważny obszar naszej działalności. Sukcesywnie zwiększając wolumeny sprzedaży paliw, musimy również pamiętać o poszerzaniu oferty pozapaliwowej. Kluczem do sukcesu jest dbałość o jakość oraz nowoczesne podejście we wdrażaniu nowych produktów i usług - wskazuje Daniel Obajtek, prezes Orlenu.

Na stacji klienci mogą też skorzystać z kiosku samoobsługowego wewnątrz (to też rozwiązanie znane już z fast foodów). Ma to skrócić czas obsługi i zwiększyć komfort zakupów. Samoobsługowe ekrany będzie wspierał kolejkowy system numerowania.

- Oddanie do dyspozycji klientów pierwszej w Europie stacji typu drive-through to przykład otwartego podejścia Orlenu do biznesu detalicznego. Jestem przekonana, że wdrażane przez nas rozwiązania spotkają się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów - mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej.

PKN Orlen ma w Polsce 1830 stacji paliw, czyli blisko jedną czwartą ze wszystkich w kraju (ok. 7,6 tys.).

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.