Dobre wyniki Orange Polska

Rośnie baza klientów komórkowych i internetu światłowodowego, a z nią zyski.

Firma telekomunikacyjna Orange Polska w III kwartale br. zanotowała niezłe wyniki. W ciągu kwartału liczba użytkowników telefonii komórkowej wzrosła o 130 tys. (w ciągu roku o 256 tys.), do 14,614 mln. Co istotne to głównie zasługa wzrostu bazy abonentów (postpaid), których w ciągu kwartału przybyło 63 tys. (w ciągu roku 191 tys.), do 9,853 mln, choć baza użytkowników ofert prepaid (tzw. telefonów na kartę) też rośnie – o 67 tys. w ciągu kwartału i o 65 tys. w ciągu roku, do 4,761 mln na koniec września br.

Liczba użytkowników internetu światłowodowego (FTTH) Orange wzrosła w ciągu kwartału o 38 tys. (w ciągu roku o 148 tys.), do 324 tys. Tę sieć Orange ma już w 116 miastach (41 nowych w br.). Dzięki temu baza wszystkich klientów internetowych operatora wzrosła w ciągu roku 6,4 proc., do 2,53 mln.

To przełożyło się na niezłe wyniki finansowe. Chociaż przychody operatora wciąż maleją, to jednak spadek wyraźnie wyhamował – w minionym kwartale zmalały one o 0,5 proc., podczas gdy w pierwszej połowie roku o 2,2 proc. W rezultacie przychody za 9 miesięcy (trzy kwartały) wyniosły 8,33 mld zł i były o 1,6 proc. niższe niż w analogicznym okresie ub.r. EBITDA (zysk przed amortyzacją) wyniosła 2,37 mld zł i była o 0,9 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ub.r.

– Pod koniec sierpnia wprowadziliśmy do oferty internet światłowodowy o prędkości 1 Gb/s jako pierwsi w Polsce na tak szeroką skalę, w przystępnej cenie, wraz ze Smart WiFi. Jeśli chodzi o ofertę mobilną, liczba klientów zwiększyła się o 130 tys. i był to najlepszy kwartał w tym roku. Cieszymy się też, że klienci chętnie korzystają z naszego sklepu z telefonami bez umowy, który uruchomiliśmy pod koniec lipca. Łączy on elastyczność z najlepszymi cenami na rynku i widzimy, że klienci to doceniają. To wszystko przekłada się na solidne wyniki firmy, z dobrą perspektywą na przyszłość – twierdzi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

W dalszym ciągu Orange notuje odpływ klientów telefonii stacjonarnej – w ciągu minionego kwartału ubyło ich 61 tys. (w ciągu roku 264 tys.), do 3,48 mln.

Sukcesywnie rośnie natomiast liczba odbiorców telewizji – w minionym kwartale o 21 tys. (w ciągu roku o 107 tys.), do 921 tys.

Prezes Orange Polska zapowiada, że firma szykuje solidną ofertę, z atrakcyjnymi cenami, na kluczowy komercyjnie sezon ofert pod koniec roku.

Maciej Burlikowski 1111 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.