Premiera nowych wersji MacBooka Air, Maca mini i iPada Pro

Apple próbuje ożywić niemrawą sprzedaż pecetów i tabletów wprowadzając droższe urządzenia, czyli powtarzając zabieg, który świetnie udał się z iPhonem.

Zaprezentowany 30 października MacBook Air jest pierwszą zaprojektowaną od podstaw na nowo wersją najpopularniejszego modelu laptopa Apple’a od 2010 r. Ma wyświetlacz Retina o wysokiej rozdzielczości, Touch ID, węższe ramki ekranu, jest też o 10 proc. cieńszy i ponad 100 gramów lżejszy niż dotychczasowa wersja. Zdaniem niektórych. mocno przypomina 13,3-calowego MacBooka Pro wprowadzonego na rynek 2 lata temu. Cena detaliczna zaczyna się od 1199 dol., aż o 200 dol. więcej niż poprzedniego MacBooka Air.

Nowy laptop debiutuje wraz ze zmodernizowaną wersją komputera desktop Mac mini dostępną za 799 dol. wobec 499 dol. za dotychczasową wersję. Według Apple'a komputer ten wyposażony jest w pięciokrotnie szybszy procesor, co ma przekonać konsumentów, że warto za niego zapłacić aż o 60 proc. więcej niż za poprzednią wersję.

Na prezentacji w Nowym Jorku 30 października pokazano dwie nowe wersje iPada Pro o różnych wymiarach i cerach zaczynających się odpowiednio od 799 i 999 dol. Także te urządzenia mają węższe niż dotychczas ramki ekranu, a ponadto zostały wyposażone w technologię rozpoznawania twarzy.

Paweł Piasecki 95 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.