Bank Millennium przejmie Eurobank

Połączenie banków ma nastąpić w IV kwartale 2019 r. Marka Eurobanku prawdopodobnie zniknie, a klientów stracą Leo Burnett i Starcom.

Bank Millennium, kontrolowany przez portugalski Banco Comercial Português, podpisał umowę z francuską grupą bankową Société Générale dotyczącą zakupu 99,8 proc. akcji Eurobanku za 1,8 mld zł. W ramach transakcji Bank Millennium spłaci też finansowanie Eurobanku od Société Générale wynoszące 4,4 mld zł. Pod warunkiem uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w II kwartale 2019 r. powinno dojść do zamknięcia transakcji i fuzji prawnej obu banków, a ich połączenie operacyjne planowane jest na IV kwartał przyszłego roku. Wtedy też zapewne marka Eurobanku, założonego w 2003 r. przez Mariusza Łukasiewicza, a dwa lata później sprzedanego Francuzom, zniknie z rynku.

Bank Millennium, który ma 72,2 mld zł aktywów, przejmuje Eurobank z 13,9 mld zł aktywów. Umocni go to na 7. pozycji na rynku. Bank obsługujący 2,3 mln klientów indywidualnych przejmie konkurenta z bazą 1,4 mln klientów detalicznych. Mając razem 3,7 mln takich klientów, będą na 6. miejscu. Dla Banku Millennium oznacza to wejście w zyskowny segment pożyczek gotówkowych, w którym Eurobank jest silny, i wzmocnienie w małych miastach, w których Eurobank ma 2/3 placówek, a Bank Millennium - niewiele. Zwiększenie skali pozwoli Bankowi Millennium na wzrost pozycji w kredytach oraz depozytach.

Można się spodziewać, że wraz z końcem marki Eurobanku klienta straci agencja reklamowa Leo Burnett, która wygrała w przetargu pod koniec ub.r. jego obsługę, przejmując go od agencji GPD i od wiosny br. prowadzi jego platformę reklamową z wampirami. Klienta straci też najprawdopodobniej dom mediowy Starcom, który pracuje dla Eurobanku od ponad dekady.

Bank Millennium to czwarty pod względem wydatków reklamodawca wśród banków. W trakcie dziewięciu miesięcy br. wydał blisko 60 mln zł (cennikowo, źródło Kantar Media), praktycznie tyle samo co w analogicznym okresie ub.r. (64,5 mln zł). Eurobank ograniczał natomiast swoje nakłady reklamowe - z 42,8 mln zł w ub.r. do 27,3 mln zł w br.

Wzrost skali działalności Banku Millennium to z kolei dobra wiadomość dla agencji reklamowej Change Serviceplan, która opracowuje jego kreacje reklamowe, oraz domów mediowych: Initiative (budżet ATL) i Carat Polska (digital).

Bank Millennium miał dotąd 359 placówek (wszystkie własne). Przejmowany Eurobank ma ich 501 (w tym połowę własnych, a połowę - franczyzowych). Razem będą miały 860 oddziałów, piątą największą sieć w kraju.

Maciej Burlikowski 1035 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.