Michał Łącki zwycięzcą w 19. konkursie Galerii Plakatu AMS
Do konkursu zgłoszono ponad 700 prac.
W 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem "Jedz ostrożnie!” zwyciężył Michał Łącki. Oprócz nagrody głównej jury przyznało w tym roku aż sześć wyróżnień, które otrzymali: Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (za wspólny projekt), Jan Libera, Karolina Lubaszko, Natalia Łukianiuk, Wojciech Osuchowski oraz Magdalena Wosik.
– Na konkurs wpłynęło rekordowo dużo prac – ponad 700. Myślę, że najważniejszą tego przyczyną był aktualny i atrakcyjny temat tegorocznej edycji, ujęty w zabawnym haśle „Jedz ostrożnie!” – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. Dodaje, że organizatorów szczególnie cieszy poziom projektów, który był wyższy niż w
poprzednich latach. – Równy dobry poziom prezentowały także plakaty zakwalifikowane przez jurorów do drugiej tury, dlatego wyróżnień w tej edycji przyznano aż sześć, o jedno więcej niż dotychczas, a z wyborem pracy nagrodzonej
główną nagrodą jury miało duży problem. Ostatecznie zwyciężył Michał Łącki – dodaje.
Laureaci 19. edycji konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See & Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki dodatkowej nagrodzie finaliści konkursu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki. W 2019 r. zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce.
– Na konkurs wpłynęło rekordowo dużo prac – ponad 700. Myślę, że najważniejszą tego przyczyną był aktualny i atrakcyjny temat tegorocznej edycji, ujęty w zabawnym haśle „Jedz ostrożnie!” – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. Dodaje, że organizatorów szczególnie cieszy poziom projektów, który był wyższy niż w
poprzednich latach. – Równy dobry poziom prezentowały także plakaty zakwalifikowane przez jurorów do drugiej tury, dlatego wyróżnień w tej edycji przyznano aż sześć, o jedno więcej niż dotychczas, a z wyborem pracy nagrodzonej
główną nagrodą jury miało duży problem. Ostatecznie zwyciężył Michał Łącki – dodaje.
Laureaci 19. edycji konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See & Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki dodatkowej nagrodzie finaliści konkursu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki. W 2019 r. zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce.
Wyboru laureatów dokonało jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS, Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu „Wiem, co jem”, Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, Dawid Korzekwa, artysta grafik, profesor ASP w Katowicach, Mateusz Kowalski, grafik, wykładowca ASP w Warszawie, i Marcin Sosiński, dyrektor kreatywny McCann Worldgroup.

Katarzyna Kacprzak
679 Artykuły
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.
Komentarze
Artykuły powiązane