IKEA namawia do "niekupowania"

W Black Friday rusza z akcją "Przyda się", przy której wspierają ją Must Be Loud i Garden of Words.

W dniu, kiedy większość zakupów bywa impulsywna, IKEA chce zwrócić uwagę na liczbę i wartość posiadanych już przedmiotów. W akcji "Przyda się" prezentuje specjalną "kolekcję", a na stronie IKEA.pl/przydasie podaje rozwiązania, jak dać drugie życie domowym przedmiotom. Za koncept kreatywny i realizację projektu odpowiada IKEA Retail w Polsce wraz z agencją Must Be Loud. Komunikacją PR zajęła się agencja Garden of Words. Projekt wesprze kampania w social mediach.

Zamiast zachęcać do kupna nowych rzeczy, IKEA prezentuje wirtualną "kolekcję" , w której znajdują się m.in. „dawno nieotwierana szafa z nieużywanymi ubraniami”, „długoleżący komplet jadalniany z piwnicy” czy „nigdy nieużywane akcesoria kuchenne”, chcąc w ten sposób inspirować klientów do bardziej odpowiedzialnych oraz przemyślanych zakupów.

 - Amerykańska tradycja Czarnego Piątku na dobre zagościła w Polsce, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, również w naszych sklepach pojawią się ciekawe oferty. Jednocześnie chcielibyśmy zachęcić do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie przyda się w naszych domach, czego faktycznie potrzebujemy, a także szukać wyprzedażowych ofert, które pomogą przywrócić do życia przedmioty, jakie mamy już w domu - tłumaczy Agata Czachórska, kierownik projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.

W ramach projektu Circular IKEA, którego częścią jest ta akcja, firma wykorzystuje materiały odnawialne, ponownie przetworzone i nadające się do recyklingu, stawia na odnawialne źródła energii. - Pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym nasze produkty będą mogą służyć jeszcze dłużej i wrócić do obiegu – naprawiane, ponownie użyte oraz poddane recyklingowi - dodaje Agata Czachórska.
 
Przykładem mają być np. dywany, tkane ręcznie ze ścinków tekstylnych powstałych podczas produkcji pościeli czy też fronty kuchenne wykonane z drewna z recyklingu oraz ponownie przetworzonych butelek PET. INGKA Holding B.V posiada także w Polsce sześć farm wiatrowych, których produkcja energii odnawialnej jest większa niż zapotrzebowanie wszystkich sklepów, biur i centrów dystrybucji IKEA znajdujących się w Polsce. IKEA wyznaczyła sobie również nowe cele związane z gospodarką o obiegu zamkniętym, m.in. zobowiązała się, że do 1 stycznia 2020 r. wycofa z asortymentu sklepów na całym świecie produkty plastikowe jednorazowego użytku, takie jak słomki, talerzyki czy sztućce. Dodatkowo, począwszy od 2030 r., wszystkie produkty i opakowania produkować ma z materiałów odnawialnych lub ponownie przetworzonych.
 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.