Reklama Allegro w Komisji Etyki Reklamy

KER dopatrzył się w reklamie naruszenia norm kodeksu.

Do Komisji Etyki Reklamy (KER) wpłynęła skarga dotycząca reklamy telewizyjnej usługi Allegro Smart. W skardze czytamy: "Rok darmowych przesyłek z Allegro za 49 zł, co wynosi kilkanaście groszy dziennie. Nawet 365 przesyłek. W reklamie pominięto bardzo ważny dla klientów fakt (a co za tym idzie reklama wprowadza klientów w błąd), że promocja obowiązuje przy zakupach za min. 40 zł u danego sprzedawcy. Nie ma takiej informacji w reklamie – nawet nie ma informacji, że szczegóły są w regulaminie" (pisownia oryginalna).

W posiedzeniu uczestniczył pełnomocnik Allegro, który złożył pisemną odpowiedź na skargę, w której czytamy m.in.: że "reklama nie zawierała odesłań do regulaminu Allegro Smart! Jej celem nie było jednak wprowadzenie konsumenta w błąd, natomiast szczegółowe informacje o usłudze, w tym o minimalnej wartości zakupów w kwocie 40 zł były wyraźnie prezentowane na stronie internetowej usługi. Jednocześnie informujemy, że reklama nie jest już emitowana" oraz że "w celu uniknięcia wątpliwości w przyszłości i dla podkreślenia, że reklamowana usługa Allegro Smart! jest dostępna pod pewnymi warunkami, w przygotowywanej obecnie nowej kampanii reklamowej została zawarta informacja, że szczegóły oferty dostępne są w regulaminie".

Zespół KER dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Zwrócił uwagę, że nie dochowano należytej staranności. Uznał również, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zawiera treści, które mogą nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. W opinii zespołu KER reklama nie zawiera informacji o istotnych warunkach/postanowieniach usługi ani odniesienia do regulaminu usługi Allegro Smart i może wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu.

Kreacje reklam dla Allegro tworzy agencja reklamowa Bardzo, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom.

Katarzyna Kacprzak 261 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.