Starcom: W pracy nie rozstajemy się ze smartfonem

Internet w pracy służy nam do celów prywatnych, głównie do załatwiania bieżących spraw, takich jak zakupy w sieci, ale również randkowanie w sieci.

Z badania agencji Starcom zrealizowanego wspólnie z portalem Onet.pl wynika, że ponad połowa Polaków (56 proc.) dojeżdża do pracy samochodem. W tym czasie głównym medium towarzyszącym jest radio. 7 proc. wszystkich podróżujących do pracy relaksuje się, oglądając wideo, a jeśli czyta wiadomości i artykuły, to raczej w wersji elektronicznej niż papierowej. Osoby, które mają dostęp do mediów w pracy, najchętniej korzystają z nich w godzinach przedpołudniowych. Wiedzę o bieżących wydarzeniach aktualizują do godz. 10 rano, korzystając z mediów stricte informacyjnych (radio, dzienniki).

W pracy tylko 10 proc. badanych nie ma dostępu do żadnego medium. Masowo korzystamy z internetu, a najbardziej popularnym medium w pracy jest internet we własnym smartfonie – korzysta z niego 52 proc. badanych. Tylko 13 proc. osób mających dostęp do internetu w smartfonie deklaruje, że nie korzysta z niego w pracy.

Z internetu w pracy – bez względu na rodzaj urządzenia – korzystamy w celach prywatnych. Głównie do załatwiania bieżących spraw (poczta, bank), ale przede wszystkim do śledzenia bieżących wydarzeń. Stosunkowo rzadko korzystamy z jego innych możliwości, chociaż 7 proc. z nas zdarza się w pracy randkować (to częściej, niż robić zakupy spożywcze online), a co dziesiątemu z pracujących – grać w gry. Nie zawsze podczas przerw – wtedy internetu używa tylko jedna trzecia badanych.

Badanie z serii HX Study przeprowadzone na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1052 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Metoda: CAWI

Maciej Florek 1990 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.