Orlen sponsorem zespołu Williams w F1 - oficjalnie
Wartości kontraktu nie ujawniono.
PKN Orlen, największy krajowy koncern paliwowy i petrochemiczny, potwierdził, że będzie sponsorem zespołu wyścigowego Formuły 1 Williams Martini Racing, w którym jednym z dwóch podstawowych kierowców od przyszłego roku będzie Robert Kubica, pierwszy i jedyny, na razie, polski kierowca w F1.
Zespół Williams potwierdza, że kontrakt dotyczy sezonu 2019 r. W ramach pakietu sponsorskiego logo Orlenu pojawi się na bolidach Williams Martini Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych. Dodatkowo będzie umieszczony na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników, a także odzieży personelu zespołu.
Strony nie ujawniają wartości kontraktu. Przypomnijmy, że według nieoficjalnych doniesień "Przeglądu Sportowego" miałby on kosztować Orlen ok. 50 mln zł rocznie, a jego przedłużenie na 2020 r. miałoby być uwarunkowane tym, czy Kubica pozostanie kierowcą Williamsa.
Prawa do transmisji telewizyjnych Formuły 1 w Polsce od 2016 r. ma Eleven Sports, nadawca czterech kanałów sportowych, którego kontrolny pakiet (50 proc. udziałów plus 1) należy do Telewizji Polsat.
Zespół Williams potwierdza, że kontrakt dotyczy sezonu 2019 r. W ramach pakietu sponsorskiego logo Orlenu pojawi się na bolidach Williams Martini Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych. Dodatkowo będzie umieszczony na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników, a także odzieży personelu zespołu.
Strony nie ujawniają wartości kontraktu. Przypomnijmy, że według nieoficjalnych doniesień "Przeglądu Sportowego" miałby on kosztować Orlen ok. 50 mln zł rocznie, a jego przedłużenie na 2020 r. miałoby być uwarunkowane tym, czy Kubica pozostanie kierowcą Williamsa.
Prawa do transmisji telewizyjnych Formuły 1 w Polsce od 2016 r. ma Eleven Sports, nadawca czterech kanałów sportowych, którego kontrolny pakiet (50 proc. udziałów plus 1) należy do Telewizji Polsat.
Maciej Burlikowski
1755 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane