Startuje kampania na rzecz klimatu
Działania ProVeg ruszają podczas szczytu klimatycznego.
Masowa hodowla zwierząt odpowiada globalnie za ok. 14,5 proc. emisji gazów cieplarnianych wynikających z ludzkiej aktywności.
Na COP24 ProVeg opowiada się za tym, aby w większym stopniu skupić się na przemysłowej hodowli zwierząt jako przyczynie zmian klimatycznych. Podczas konferencji klimatycznej ProVeg przedstawi petycję do ONZ wzywającą do zmiany światowego systemu żywnościowego. Zebrano już 100 tys. podpisów w tej sprawie. – Jednym z najskuteczniejszych sposobów walki ze zmianami klimatycznymi jest zmniejszenie spożycia produktów odzwierzęcych. Poprzez petycję do ONZ chcemy podkreślić, że ochrona klimatu działa tylko wtedy, gdy w dyskusji na jego temat uwzględnia się temat przemysłowej hodowli zwierząt – mówi Sebastian Joy, założyciel i prezes ProVeg International.
Komunikacja kampanii "Zmieniaj dietę, nie klimat” będzie wspierana wizualnie poprzez citylighty i billboardy w pierwszej połowie grudnia. Citylighty zawisną w Warszawie na wiatach przystankowych w centrum miasta. W Katowicach citylighty i billboardy z komunikatem o kampanii ProVeg będzie można znaleźć na lotnisku, na przystankach autobusowych oraz w okolicach Międzynarodowego Centrum Kongresowego, w którym odbywa się COP24.
Za kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Olmeka Creation House.

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.