Storytel chce zwiększyć popularność podcastów w Polsce
Według badania przeprowadzonego w październiku br. niespełna połowa (45 proc.) internautów w wieku 19-49 lat zna termin "podcast".
Storytel Polska chce zwiększyć popularność formatu w Polsce i uruchamia na początek cykl 10 podcastów o rożnej tematyce – od politycznych rozmów Witolda Jurasza, przez kulturalne wywiady Kamila Śmiałkowskiego po rozwój osobisty (Jakub Bączek). – Stawiamy na nową jakość i budowanie rozpoznawalności kategorii podcastów w Polsce. Wierzymy, że ta krótsza forma trafi do nowych odbiorców, którzy docenią możliwość streamingu różnych formatów audio w jednej aplikacji – mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.
Firma zapowiada szeroką promocję formatu podcastu od początku 2019 r. i upublicznienie w styczniu wyników kolejnego etapu badań prowadzonych we współpracy z Nielsenem.
Storytel powstał w 2005 r. w Szwecji, a w Polsce działa od lutego 2016 r. Obecnie ma ponad 700 tys. użytkowników w 15 krajach.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.