Storytel chce zwiększyć popularność podcastów w Polsce

Według badania przeprowadzonego w październiku br. niespełna połowa (45 proc.) internautów w wieku 19-49 lat zna termin "podcast".

Pierwsze badanie polskich użytkowników podcastów na zlecenie Storytel Polska – firmy umożliwiającej streaming audiobooków na telefonach, tabletach i komputerach – przeprowadził Nielsen na reprezentatywnej grupie nieco ponad tysiąca internautów. W Stanach Zjednoczonych znajomość podcastów jest już znacznie większa (63 proc. w 2018 r. wobec 45 proc. w 2011 r., The Podcast Consumer 2018, Edison Research). Spośród badanych w Polsce przez Nielsena 12 proc. deklaruje, że przesłuchało przynajmniej jeden podcast w ostatnim miesiącu, a 7 proc. – w ostatnim tygodniu. 

Storytel Polska chce zwiększyć popularność formatu w Polsce i uruchamia na początek cykl 10 podcastów o rożnej tematyce – od politycznych rozmów Witolda Jurasza, przez kulturalne wywiady Kamila Śmiałkowskiego po rozwój osobisty (Jakub Bączek). – Stawiamy na nową jakość i budowanie rozpoznawalności kategorii podcastów w Polsce. Wierzymy, że ta krótsza forma trafi do nowych odbiorców, którzy docenią możliwość streamingu różnych formatów audio w jednej aplikacji – mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.

Firma zapowiada szeroką promocję formatu podcastu od początku 2019 r. i upublicznienie w styczniu wyników kolejnego etapu badań prowadzonych we współpracy z Nielsenem.

Storytel powstał w 2005 r. w Szwecji, a w Polsce działa od lutego 2016 r. Obecnie ma ponad 700 tys. użytkowników w 15 krajach.

Paweł Piasecki 241 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.