Showmax kończy działalność w Polsce

Wprowadzony w 2017 r. serwis sVoD zostanie decyzją właściciela zamknięty 31 stycznia.

Showmax, jeden z dwóch obok Netfliksa, prężnie działających zagranicznych serwisów z filmami i serialami "na życzenie" w modelu abonamentowym (SVoD), z dniem 31 stycznia 2019 r. zakończy działalność.

Serwis prowadzony był przez firmę Showmax Poland BV z Holandii. Jego właścicielem jest grupa Naspers z RPA, niegdysiejszy właściciel Grupy Allegro. W Polsce serwis wystartował na początku 2017 r. Za jego wprowadzenie odpowiadał m.in. Maciej Sojka, wcześniej menedżer Google i ITI (TVN24 i platformy satelitarnej N, obecnie NC+). W projekt zaangażowani byli także m.in.: Jerzy Dzięgielewski (wcześniej w HBO i Viacomie), Grzegorz Esz (UPC, Netia, Heyah) i Karol Depczyński (Evio, PKP).

Naspers Group wyjaśnia, że powodem takiej decyzji jest wycofanie się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup (MCG), do której włączony został Showmax. Naspers wprowadzi MCG na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem. Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoice Group.

Shomax, podobnie jak Netflix, nigdy nie ujawnił, ilu ma płatnych abonentów w Polsce. Showmax był bardzo aktywny marketingowo (np. krótkie filmy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego i Partyka Vegi, eventy związane z promocją serialu "Opowieści podręcznej", produkcja serialu "Ucho prezesa"). Za wsparcie reklamowe serwisu odpowiadały m.in.: agencje FCB Bridge2Fun, Digital Kingdom, Dobro, studia Opus Film i Platige Image oraz Performance Media i dom mediowy PHD.

Miesięczny abonament Showmaksa kosztował 19,99 zł. Tyle samo kosztuje abonament HBO Go. Najtańszy abonament Netfliksa kosztuje 34 zł.

Maciej Burlikowski 1111 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.