MBank testuje biometrię behawioralną

Po tym jak użytkownik "zachowuje" się przed komputerem, a w przyszłości także smartfonem, bank zweryfikuje jego tożsamość.

Bank mBank (Grupa Commerzbank) ujawnił, że we współpracy ze spółką Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego – z portfela jego funduszu mAkcelerator – będzie testować nowe rozwiązania weryfikacji tożsamości klientów oparte na tzw. biometrii behawioralnej.

Biometria w bankowości jest już obecna od kilku lat. Logowanie za pomocą odcisku palca lub po zeskanowaniu twarzy stosowane są w nowoczesnych smartfonach czy laptopach. Za pomocą palca mogą się logować np. użytkownicy mobilnej aplikacji bankowej mBanku. Natomiast biometria behawioralna to tworzenie unikatowego wzorca tożsamości użytkownika opartego na tym, jak używa on komputera, a konkretnie np. na sposobie poruszania kursorem myszy, jak również dynamice korzystania z klawiatury. Ten zestaw cech pozwala zbudować trudny do podrobienia profil użytkownika. Dzięki niemu wiadomo, czy „po drugiej stronie” jest właściwy użytkownik. Bank twierdzi, że będzie to kolejny poziom zabezpieczeń. Po okresie testowym, który potrwa prawdopodobnie do końca przyszłego roku (bank oferuje testy 50 tys. chętnych), usługa zostanie zaoferowana wszystkim klientom. MBank zapewnia, że będzie analizować wyłącznie sposób interakcji klientów z urządzeniami podczas korzystania z usług jego bankowości elektronicznej, nie będzie pobierać danych na temat korzystania z innych stron czy narzędzi. Sprawdzane więc będzie to, jak użytkownik korzysta z serwisu, a nie to, co w nim robi. Prawdopodobnie będzie to pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku.

Maciej Burlikowski 1138 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.