Mindshare: prezenty najczęściej kupujemy dla partnerów i mam

Z badania wynika, że lubimy kupować też prezenty dla samych siebie.

Jak wykazały wyniki badań przeprowadzonych przez dom mediowy Mindshare, 94 proc. internautów kupuje prezenty i w większej części odpowiedzialne są za to kobiety (98 proc.). Wśród mężczyzn odsetek kupujących jest nieco niższy (91 proc.) - blisko co dziesiąty z nich deklaruje, że nie kupuje prezentów wcale.

Około 2/3 badanych zapytanych o osoby, którym kupują prezent, najczęściej wskazuje partnerów oraz mamy. Około połowa internautów podarowuje prezenty przyjaciołom, rodzeństwu i niepełnoletnim dzieciom. Z kolei na sprawienie upominków ojcom decyduje się ok. 42 proc. respondentów.

Jak wykazało badanie, obdarowywanie partnerów różni się w zależności od płci i wieku. Wśród osób w przedziale wiekowym 25-34 kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni deklarują kupowanie prezentów dla swoich partnerów. Natomiast w przypadku osób w kategorii wiekowej 45+ to mężczyźni częściej kupują prezenty partnerkom.

Jako prezent dla swoich drugich połówek generalnie najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy. Kobiety częściej wręczają partnerom ubrania, alkohol i gry, natomiast mężczyźni – biżuterię, bieliznę, słodycze, produkty wyposażenia wnętrz i pieniądze. Najpopularniejszym prezentem dla mam są kosmetyki, słodycze lub perfumy, a dla ojców – alkohol.

Prezenty dla dziadków kupuje niespełna 1/3 internautów. Najczęściej wręcza się im słodycze, kosmetyki oraz produkty wystroju wnętrz. Upominki związane z dbałością o zdrowie są wręczane przez mniej niż 1/3 wnucząt. Mężczyźni częściej podarowują dziadkom alkohol, a kobiety – książki lub e-booki.

Prezenty dla niepełnoletnich dzieci kupuje niemal połowa internautów, w tym 4/5 rodziców, którzy dla swoich pociech najczęściej nabywają słodycze i ubrania. Relatywnie często wręcza się im również pieniądze – podarowuje je ok. 40 proc. rodziców. Kobiety częściej wręczają dzieciom ubrania, a mężczyźni sprzęt elektroniczny.

Prawie połowa internatów lubi samemu sobie sprawiać miłe niespodzianki (45 proc.). Dotyczy to blisko połowy internautek, w tym najczęściej kobiet w wieku 15-24 lat. Wśród badanych mężczyzn zaledwie 1/3 z nich deklaruje, że kupuje sobie prezent. Obdarowujemy się najczęściej kosmetykami i ubraniami. Kobiety częściej jako prezent sprawiają sobie produkty związane z dbałością o wygląd i wystrojem wnętrz, a mężczyźni produkty związane z rozrywką.

Badanie Mindshare zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1032 internatów w wieku 15+ w czerwcu 2018 r.

Maciej Florek 2030 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.