10 grudnia - szczyt przedświątecznych zakupów na Allegro

Tego dnia na największej polskiej platformie e-commerce sprzedano blisko 2,6 mln przedmiotów.

Wynik potwierdził wcześniej ogłoszone prognozy Allegro, że właśnie w poniedziałek 10 grudnia, a nie w Black Friday (Czarny Piątek) czy Cyberponiedziałek zostanie osiągnięta rekordowa liczba transakcji.

2,6 miliona przedmiotów to wzrost o 20 proc. w porównaniu z ub. r., kiedy szczyt zakupowy na Allegro wypadł 11 grudnia - wówczas sprzedano 2,16 miliona przedmiotów. Liczba transakcji wzrosła o 25 proc. z 1,25 miliona przed rokiem do 1,56 miliona podczas tegorocznego szczytu. Co minutę w serwisie sprzedawano średnio prawie 1800 przedmiotów. Dla porównania w Czarny Piątek (23 listopada br.) średnia sprzedaż na minutę wynosiła 549 transakcji, a w Cyberponiedziałek (26 listopada br.) 774 transakcje. Średnia dzienna sprzedaż na Allegro w całym 2018 roku to ok. 1,2 miliona  przedmiotów. Przeszło 90 proc. z nich stanowią rzeczy nowe, objęte gwarancją.

Zdecydowanie najpopularniejsze podczas szczytu w br. okazały sie artykuły z kategorii dom i ogród, obejmującej m.in. choinki i akcesoria świąteczne (co minutę prawie 600 sprzedanych przedmiotów). O połowę mniej sprzedawano artykułów z kategorii supermarket, uroda i zdrowie, czyli m.in. elektrycznych szczoteczek do zębów, golarek i urządzeń do masażu.Trzecią w kolejności kategorią były zabawki i produkty dziecięce (237 na minutę). 

Allegro zaobserwowało także w porównaniu z ubiegłorocznym szczytem przedświątecznym znaczący wzrost  obrotów mobilnych (o 71,6 proc.). Transakcje mobilne 10 grudnia stanowiły ponad 32 proc. ogółu transakcji w serwisie, a zakupy mobilne tego dnia zrobiło 39 proc. klientów.

Dużą popularnością wśród klientów cieszy się usługa Allegro Smart!, umożliwiająca darmowe zamawianie nieograniczonej liczby paczek do paczkomatów i punktów odbioru. W przypadku paczkomatów wzrost korzystania z tej formy dostawy w stosunku do ubiegłorocznego szczytu wyniósł 118 proc., a w przypadku punktów odbioru (m.in. placówki Poczty Polskiej, kioski Ruchu, stacje Orlenu i sklepy Żabka) aż o 166 proc.

Z badania przeprowadzonego w listopadzie 2018 r. przez Allegro i Mobile Institute wynika, że w br. średnia kwota wydana przez Polaków na prezent świąteczny wyniesie dokładnie 152 zł. To więcej niż 2 lata temu, kiedy najczęściej wskazywaną odpowiedzią było 50–100 zł. Poniżej 50 zł na pojedynczy prezent chce wydać 5 proc. Polaków, a powyżej 300 zł 10 proc. W 2015 roku proporcje były odwrotne.

W tym roku najchętniej dostalibyśmy coś z elektroniki (24 proc.) i produkty związane z hobby (23 proc.). Kosmetyki chce dostać co czwarty, a książki lub e-booki – co piąty badany. Pieniądze w gotówce interesują także 20 proc. Polaków. O smartfonie marzy 18 proc. badanych, a o smart-zegarku 16 proc.

Paweł Piasecki 200 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.