"Alexa traci głos" najpopularniejszą reklamą 2018 r. na YouTube

Reklama asystenta głosowego Amazona przygotowana na tegoroczny Super Bowl miała ponad 50 milionów wyświetleń.

Numer jeden na liście to dzieło Lucky Generals oraz wewnętrznej agencji kreatywnej Amazona - D1. W spocie pojawiają się raperka Cardi B, szef kuchni Gordon Ramsay, aktor Anthony Hopkins, aktorka Rebel Wilson oraz sam szef Amazona Jeff Bezos.

Na liście dziesięciu reklam z największą liczbą wyświetleń (łącznie bezpłatnych i sponsorowanych) znalazł się też m.in. nawiązujący do bieżącej polityki spot Nike “Dream Crazy” z udziałem Colina Kaepernicka, byłego gracza National Football League, który zaprotestował przeciwko dyskryminacji rasowej klękając podczas hymnu przed meczem w 2016 r. Ten spot zajął czwarte miejsce w zestawieniu z 27,3 mln wyświetleń. Na ósmej pozycji znalazła się nagrodzona Grand Clio reklama Home Poda - inteligentnego głośnika Apple'a - wyreżyserowana przez Spike'a Jonze. W dwóch reklamach z czołowej dziesiątki 2018 roku pojawiła się marka Lego. Popularnością cieszyły się też spoty tureckich linii lotniczych, telefonów Samsung Galaxy i Oppo F7, serwisu Groupon i napoju Gatorade oraz autopromocja YouTube Music.

W zestawieniu nie uwzględniono zwiastunów filmów i gier wideo.

Cała czołowa dziesiątka wygląda następująco:

1. “Alexa Loses Her Voice,” Amazon, 50,1 mln wyświetleń

2. “Open the World of Music. It’s All Here,” YouTube Music, 39,5 mln wyświetleń

3. “Real Support Makes Real Hero,” Oppo F7, 31,7 mln wyświetleń

4. “Dream Crazy,” Nike, 27,3 mln wyświetleń

5. “Safety Video With the Lego Movie Characters,” Turkish Airlines, 25,3 mln wyświetleń

6. “Who Wouldn’t,” Groupon, 21,5 mln wyświetleń

7. “Moving On,” Samsung Galaxy, 17,4 mln wyświetleń

8. “Welcome Home,” Apple HomePod, 16,3 mln wyświetleń

9. “Heart of a Lio,” Gatorade, 13,7 mln wyświetleń

10. “Rescue Blue the Dinosaur,” Lego Jurassic World, 10,8 mln wyświetleń

Paweł Piasecki 264 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.