Coca-Cola najbardziej świąteczną marką według badania Starcomu

Ok. 40 proc. respondentów denerwują świąteczne reklamy.

Dom mediowy Starcom przeprowadził badanie m.in. na temat marek, które konsumenci kojarzą ze świętami Bożego Narodzenia. Bezapelacyjnie wygrała Coca-Cola (70 proc. wskazań), na drugim miejscu uplasował się producent klocków Lego, a na trzecim – platforma handlu elektronicznego Allegro. Pozostałe marki otrzymały poniżej 30 proc. wskazań.

Agencja mediowa zapytała respondentów także o ich stosunek do reklam w okresie poprzedzającym święta. 37 proc. zadeklarowało obojętność, 24 proc. – negatywny odbiór, a 15 proc. stwierdziło, że reklamy irytują ich. Jednak 22 proc. zadeklarowało, że świąteczne reklamy są bardziej znośne niż te emitowane na co dzień, a co dwudziesty respondent stwierdził nawet, że czeka na nie. 

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1032 osób.

Maciej Burlikowski 1099 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.