GlaxoSmithKline łączy się z Pfizerem

Pod jednym dachem znajdą się m.in marki środków przeciwbólowych Panadol i Anadin.

GlaxoSmithKline (GSK) i Pfizer łączą globalnie działy produktów consumer healthcare. Pod jednym dachem znajdą się takie marki jak Panadol, Anadin, Aquafresh i ChapStick, które generują sprzedaż na poziomie 12,7 mld dol. Do GSK w Wielkiej Brytanii będzie należało 68 proc. biznesu, pozostałe 32 proc. będzie miał amerykański Pfizer. Spółka joint venture do 2022 r. ma wygenerować oszczędności na poziomie 500 mln funtów, z czego 25 proc. ma być zainwestowane w rozwój biznesu.

Dwa miesiące temu GSK ogłosiło, że konsoliduje swój globalny budżet w Publicis Media. Dotyczy to również naszego rynku. Z kolei Pfizera w Polsce obsługuje Wavemaker.

Maciej Florek 2081 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.