Startuje szósta edycja konkursu Papaya Young Directors

Premiera filmów odbędzie się w czerwcu br.

Startuje szósta edycja konkursu Papaya Young Directors, organizowanego przez dom produkcyjny Papaya Films.  Warunkiem przystąpienia do konkursu jest napisanie eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na creative startery marek sponsorów. Premiera filmów odbędzie się w czerwcu br. Pula nagród tegorocznej edycji to ponad 100 tys. zł. W szóstej edycji konkursu uczestnicy będą tworzyli filmy reklamowe dla dziewięciu marek w dwóch kategoriach. W głównej kategorii konkursu są to: Allegro, BGŻ BNP Paribas, Coca-Cola, Decathlon, Desperados, Durex, McDonald’s i Nationale Nederlanden. W nowej dla konkursu kategorii teledysk – Żywiec z projektem Męskie Granie. Eksplikacje reżyserskie zostaną ocenione przez przedstawicieli branży reklamowej, filmowej, muzycznej. W dwuetapowym jury zasiądzie kilkadziesiąt osób. Są to dyrektorzy kreatywni agencji oraz praktycy – reżyserzy, operatorzy, scenografowie, specjaliści w zakresie postprodukcji. 

W ciągu roku Papaya Young Directors rozszerzyła także swoje działania edukacyjne. Start konkursu poprzedził szereg warsztatów „Jak napisać eksplikację?”, a także spotkań z przedstawicielami sponsorów o nazwie "Świat marki". Zorganizowano również warsztaty w najważniejszych ośrodkach edukacji artystycznej w Polsce i za granicą, w tym w London Film School i Ravensbourne University London z udziałem reżyserów: Toby’ego Dye i Tomasa Jonsgårdena. Wszystkie te działania mają na celu wzmocnienie kompetencji  potencjalnych uczestników konkursu. Oprócz warsztatów uruchomiony został projekt #PYDMASTERTAKLS – platforma video inspiracji z udziałem międzynarodowych autorytetów związanych ze sztuką, filmem i branżą reklamową. Rozmówcy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z początkującymi filmowcami.

- Zależy nam, aby z roku na rok poziom konkursowych scenariuszy wzrastał. Dlatego współpracujemy z najlepszymi szkołami filmowymi i artystycznymi nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Organizujemy otwarte spotkania, bezpłatne warsztaty. Zapraszamy wyjątkowych gości, inspirujemy, pokazujemy, że stworzenie filmu reklamowego, tak krótkiej formy, to wartościowe doświadczenie dla filmowca - mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films.

- Seria warsztatów "Jak napisać eksplikację" pokazała nam, jak wielu młodych ludzi podchodzi z pasją do filmu i reklamy oraz z jak różnych środowisk się wywodzą. Wśród uczestników zarówno warsztatów, jak i konkursu spotykamy choćby: weterynarzy, biologów, fizyków, copywriterów, osoby z dyplomem i filmowców-samouków - wszystkich ich łączy kreatywność i zamiłowanie do medium, jakim jest wideo. Papaya Young Directors ma za zadanie pomóc w realizacji tej pasji. To wyjątkowy konkurs, w ramach którego uczestnicy muszą połączyć dwie umiejętności -  opowiadania angażującej historii na papierze, a jednocześnie wykazania się zmysłem reżyserskimi, czyli przeniesieniem tej historii w umiejętny sposób na język filmu  – precyzuje Marta Frączek, członek kapituły konkursu, jurorka, associate creative director w Saatchi & Saatchi IS.

Katarzyna Kacprzak 348 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.