Polacy coraz częściej sięgają po audiobooki

To wynik badań Novus zrealizowanych na zlecenie Storytel pod koniec 2018 roku.

Pod koniec ub. r. zanotowano 5-procentowy wzrost liczby słuchaczy audiobooków w porównaniu do marca 2018 r. 21 proc. badanych sięga przynajmniej raz w miesiącu po audiobooki, a 23 proc. - po e-booki. Badanie wykazało, że po audiobooki w Polsce częściej sięgają mężczyźni niż kobiety. Czterech na dziesięciu polskich internautów zna usługę streamingu książek w wersji elektronicznej i audio, a blisko co czwarty korzystał z niej i ten odsetek wciąż rośnie (o 6 proc. w porównaniu do marca 2018 r.). Co trzeci ankietowany (36 proc.), który próbował steamingu audiobooków i ebooków, korzystał z platformy Storytel. 

- Polski rynek ma spory potencjał. Wśród pełnoletnich ankietowanych internautów blisko połowa tych, którzy nigdy nie próbowali usługi streamingu audiobooków, wyraziła zainteresowanie wypróbowaniem takiej aplikacji jak nasza - podkreśla Jakub Barzak, marketing manager w Storytel Polska.

Za pośrednictwem szwedzkiej platformy streamingowej uruchomionej  w 2005 roku i działającej już na 15 rynkach krajowych, odsłuchano na świecie przeszło 53 miliony audiobooków i e-booków. Pierwsza trójka audiobooków 2018 roku pod kątem słuchalności w Storytel Polska to: "Nieodnaleziona" Remigiusza Mroza, "Harry Potter" J.K. Rowling oraz "A ja żem jej powiedziała..." Katarzyny Nosowskiej.

Badanie zlecone przez Storytel było realizowane na przełomie października i listopada 2018 r. metodą CAWI na grupie użytkowników w wieku 18+ w 12 krajach (756 respondentów w Polsce).

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.