Polacy coraz częściej sięgają po audiobooki
To wynik badań Novus zrealizowanych na zlecenie Storytel pod koniec 2018 roku.
- Polski rynek ma spory potencjał. Wśród pełnoletnich ankietowanych internautów blisko połowa tych, którzy nigdy nie próbowali usługi streamingu audiobooków, wyraziła zainteresowanie wypróbowaniem takiej aplikacji jak nasza - podkreśla Jakub Barzak, marketing manager w Storytel Polska.
Za pośrednictwem szwedzkiej platformy streamingowej uruchomionej w 2005 roku i działającej już na 15 rynkach krajowych, odsłuchano na świecie przeszło 53 miliony audiobooków i e-booków. Pierwsza trójka audiobooków 2018 roku pod kątem słuchalności w Storytel Polska to: "Nieodnaleziona" Remigiusza Mroza, "Harry Potter" J.K. Rowling oraz "A ja żem jej powiedziała..." Katarzyny Nosowskiej.
Badanie zlecone przez Storytel było realizowane na przełomie października i listopada 2018 r. metodą CAWI na grupie użytkowników w wieku 18+ w 12 krajach (756 respondentów w Polsce).
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.