Polscy internauci o podcastach
Pierwsze w Polsce badanie na ten temat zostało zrealizowane przez Nielsen na zlecenie firmy Storytel.
- Badanie, które zrealizowaliśmy z Nielsenem, potwierdziło nasze przypuszczenia o polskim rynku. Z podcastami jest trochę jak z audiobookami jakiś czas temu. Polacy o nich słyszeli, ale niekoniecznie z nich korzystają. Natomiast Ci, którzy już korzystają, są wciąż otwarci na eksperymentowanie z nowymi tytułami. W Storytel postawiliśmy na ciekawych prowadzących i różnorodną tematykę, tak by każdy mógł u nas znaleźć coś dla siebie. Zaczynamy od 10 produkcji, ale nie zamykamy się na kolejne - mówi Jakub Barzak, szef marketingu Storytel Polska, szwedzkiej firmy oferującej usługę streamingu audiobooków, obecnej w naszym kraju od 2016 r.
Oto najważniejsze wyniki badania:
-
Co piąty internauta w wieku 19-49 lat słucha podcastów. Około 3⁄4 słuchaczy sięga po podcasty co najmniej raz w miesiącu. Częściej są to mężczyźni, osoby młode i z dużych miast.
-
Internauci głównie słuchają podcastów dla rozrywki oraz w celu ogólnego poszerzenia horyzontów, samorozwoju i edukacji. Są otwarci na eksperymentowanie.
- Chociaż użytkownikom podcastów zdarza się słuchać ich w różnych okolicznościach, to zdecydowanie najczęściej sięgają po nie w domu.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.