"Kuchenne rewolucje" ponownie najlepiej sprzedającym się programem gwiazdorskim TV

Program Magdy Gessler przyniósł TVN-owi w ub.r. o 16 proc. więcej wpływów z reklam niż w 2017 r.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub opublikował ranking programów telewizyjnych prowadzonych przez gwiazdy. Zestawienie przygotowano pod kątem wpływów reklamowych. Analiza została przeprowadzona na bazie danych Nielsen Audience Measurement (grupa: wszyscy 16-49 lat).

Ponownie, podobnie jak w 2017 r., zwyciężczynią okazała się Magda Gessler - jej "Kuchenne rewolucje" przyniosły TVN-owi 233 mln zł wpływów z reklam, o 16 proc. (+33 mln zł) więcej niż w 2017 r.

W tej edycji badania eksperci zwrócili uwagę na powtórki popularnych formatów na innych platformach należących do dużych stacji. Okazało się, że generują one całkiem spore zyski. - Warto zauważyć, że większość popularnych formatów ma swoje drugie życie w stacjach tematycznych. Powtórkowe emisje powiększają zarobki stacji o 12%, czyli o blisko 100 mln zł – wyjaśnia Bakalarczyk.
Powtórki „Kuchennych rewolucji” pojawiają się także na takich kanałach jak: TVN Style czy Food Network.

Kolejność pierwszej czwórki rankingu nie zaskakuje w stosunku do ubiegłorocznych wyników. Na drugim miejscu z przychodami blisko 192 mln zł plasuje się teleturniej "Milionerzy", którego prowadzący Hubert Urbański był w ubiegłym roku "wielkim telewizyjnym powrotem". Przychody z tego formatu wzrosły aż o 65 mln zł w stosunku do 2017 r. Trzecie i czwarte miejsce przypadły Telewizji Polsat: "Nasz nowy dom" z prowadzącą Katarzyną Dowbor i popularnego talent show Polsatu "Twoja twarz brzmi znajomo" z całą plejadą celebrytów -  zarówno w jury, jak i wśród uczestników. Pierwszy zarobił w 2018 r. 125 mln zł (w 2017 - 110 mln zł), zaś drugi mniej niż rok wcześniej -  88 mln zł (w 2017 – 91 mln zł).

Analiza MullenLowe MediaHub potwierdza, że rosną zyski z topowych formatów. Rok 2018 przyniósł wzrost przychodów reklamowych z tych programów aż o 17 proc. O blisko 12 proc. (niemal 100 mln zł) rosną zarobki stacji uzyskane dzięki powtórkowym emisjom na antenach tematycznych (na głównych antenach zarobki w 2018 to ok. 714 mln zł, łącznie z powtórkami na innych kanałach prawie 812 mln zł).

Maciej Burlikowski 1124 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.