Żabka szuka recepty na zakaz handlu w niedzielę
W planach sklepy zbudowane z kontenerów, bez kasjerów i czynne 24/7.
Zgodnie z obowiązującym prawem w tym roku będzie 15 niedziel handlowych, w przyszłym zaś - już tylko 7. To obniży obroty sieciom handlowym. Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka (2,9 tys. w kraju), wyliczył, że przez zakaz handlu w niedziele jego ubiegłoroczne obroty były niższe o 1,3 pkt proc. Detaliści szukają sposobu na to, jak te skutki zniwelować. Żabka Polska, operator najliczniejszej w kraju sieci sklepów (5,4 tys.), zapowiada, że wdroży koncept samoobsługowych sklepów w kontenerach, w których nie będzie kasjerów, a więc będą mogły być otwarte całą dobę, przez siedem dni w tygodniu.
Żabka nawiązała współpracę z amerykańską firmą technologiczną AiFi, tworzącą systemy automatyzacji sprzedaży, by opracować i wdrożyć pomysł sklepów bez kas. Rozwiązanie ma opierać się na technologii sztucznej inteligencji oraz tzw. sensor fusion, czyli informacjach z sensorów rejestrujących różne typy danych jak waga czy obraz. Sklepy mają być w pełni zautomatyzowane. Żabka obiecuje konsumentom wręcz "nowy wymiar robienia codziennych zakupów”.
Koncept sklepów z kontenerów (zwanych modułowymi) Żabka testowała już latem ub.r. w 12 nadmorskich kurortach jako sklepy sezonowe. Sieć deklaruje, że pomysł się sprawdził i w tym roku ma być rozwijany.
Żabka nawiązała współpracę z amerykańską firmą technologiczną AiFi, tworzącą systemy automatyzacji sprzedaży, by opracować i wdrożyć pomysł sklepów bez kas. Rozwiązanie ma opierać się na technologii sztucznej inteligencji oraz tzw. sensor fusion, czyli informacjach z sensorów rejestrujących różne typy danych jak waga czy obraz. Sklepy mają być w pełni zautomatyzowane. Żabka obiecuje konsumentom wręcz "nowy wymiar robienia codziennych zakupów”.
Koncept sklepów z kontenerów (zwanych modułowymi) Żabka testowała już latem ub.r. w 12 nadmorskich kurortach jako sklepy sezonowe. Sieć deklaruje, że pomysł się sprawdził i w tym roku ma być rozwijany.

Maciej Burlikowski
1745 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane