Kia rezygnuje z celebrytów w reklamie na Super Bowl
Zamiast tego marka ufunduje stypendium edukacyjne dla zdolnej, niezamożnej młodzieży.
W br. Kia nie tylko zrezygnuje z celebrytów, ale użyje czasu reklamowego, by ogłosić utworzenie stypendium dla "wielkich nieznanych" (The Great Unknowns Scholarship). 30-sekundowy teaser spotu został wyemitowany w ostatnią niedzielę podczas meczu o mistrzostwo NFC (National Football Conference). W filmie widzimy okno wystawowe ze staromodnymi telewizorami odtwarzającymi identyczny materiał z gwiazdą na czerwonym dywanie fotografowaną przez paparazzi. Stopniowo na odbiornikach zaczynają ukazywać się twarze młodych ludzi, a chłopięcy głos pyta, co by było, gdyby milionowe honoraria wypłacane celebrytom przeznaczyć na pomoc osobom niecieszącym się jeszcze sławą.
Kreację przygotowała obsługująca markę na rynku amerykańskim agencja David & Goliath. Wliczając rok 2019, Kia reklamuje się nieprzerwanie podczas Super Bowl już od dziesięciu lat.
(oprac. na podst. tekstu z TheDrum.com)