Black Red White zapłaci ponad ćwierć miliona kary za kampanię reklamową [wideo]

Firma meblarska obiecywała tańsze meble, ale okazało się, że promocja nie obejmuje całości asortymentu.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył 260 tys. zł kary na firmę meblarską Black Red White (BRW) za to, że w kampanii i w ulotkach reklamowych w czerwcu 2017 r. kusiła konsumentów obietnicą mebli tańszych o wartość podatku VAT, tymczasem, jak się okazało, promocja nie dotyczyła wszystkich mebli, a tylko wybranego asortymentu.

- Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK uznał więc, że było to wprowadzanie konsumentów w błąd i nałożył na BRW 260 tys. zł kary oraz konieczność opublikowania stosownej informacji na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach. BRW może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

Kampanię reklamową, informującą o tej promocji, przygotowała dla BRW agencja Deloitte Digital, za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starcom.

Maciej Burlikowski 1165 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.