Santander największym reklamodawcą wśród banków

Czołowe banki na wyścigi zwiększają budżety reklamowe.

Bank Zachodni WBK, który w ub.r. zmienił nazwę i markę na Santander Bank Polska, na reklamy w mediach ATL (telewizja, prasa, radio, kina OOH, bez internetu) wydał w ub.r. 138 mln zł (cennikowo; dane: Kantar Media). To aż o 90 proc. więcej, niż wydał w 2017 r. (jeszcze jako BZ WBK) - 72 mln zł.

Największych z krajowych banków - PKO BP - również w ub.r. praktycznie podwoił swój budżet reklamowy - z 56 mln zł w 2017 r. do 105 mln zł w ub.r. Bank Pekao SA w ub.r. zwiększył nakłady na reklamy o ponad 50 proc. - z 35 mln zł w 2017 r. do 56 mln zł.

MBank i BGŻ BNP Paribas utrzymały w ub.r. wysokość nakładów reklamowych (odpowiednio: ok. 90 i 88 mln zł). Z największych banków ING Bank Śląski (ING Bank) zmniejszył wydatki o kilkanaście procent (ze 101 do 82 mln zł).

Maciej Burlikowski 1227 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.