IRCenter: Rośnie zjawisko multiscreen w Polsce
Z badania wynika, że już 8 na 10 internautów korzysta z dwóch ekranów jednocześnie w trakcie oglądania TV.
8 na 10 internautów (82,5 proc.) deklaruje wykonywanie czynności multiscreen w trakcie oglądania telewizji (tu rozumianych jako korzystanie z więcej niż jednego ekranu równocześnie) - wynika z raportu IRCenter "Multiscreening 2018". W 2017 r. było to o 5,5 pkt proc. mniej - 77 proc. Najwięcej - 7 na 10 - deklaruje, że zdarza im się jednoczesne oglądanie TV i korzystanie ze smartfona. 6 na 10 podczas oglądania TV używa laptopa.
Co drugi przebadany internauta w trakcie oglądania TV sprawdza pocztę elektroniczną. 40 proc. korzysta z serwisów społecznościowych i komunikuje się ze znajomymi. Nieco mniej niż 2 na 10 używa drugiego urządzenia, żeby wykonać czynność związaną z właśnie oglądanymi treściami: 17 proc. szuka informacji na drugim urządzeniu o tym, co zobaczyło w TV, 15 proc. szuka informacji o markach widzianych w programie telewizyjnym.
Zachowania multiscreen są najbardziej popularne w trakcie oglądania TV. Wśród pozostałych par urządzeń najbardziej popularne jest połączenie laptopa i smartfonu - współkorzysta z nich ponad połowa internautów (57 proc.).
Raport został przygotowany na badaniu ilościowym CAWI wśród uczestników panelu badawczego na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie 1020 internautów. Dane były zbierane w grudniu 2018 r.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.