Nowe logo Zara budzi kontrowersje

Hiszpańska marka fast fashion pokazała nowe logo w mediach społecznościowych i szybko doczekała się nieprzychylnych reakcji użytkowników.

Nowe logo Zara (zdjęcie z konta firmy na Twitterze) z "najeżdżającymi na siebie" literami zostało zaprojektowane przez agencję Baron & Baron. Jej założyciel Fabien Baron odpowiada także w większości za warstwę wizualną niedawno uruchomionej kampanii marketingowej Zary. Znany jest z projektów typograficznych dla wielu marek modowych, od Diora do Bottega Veneta.  

Wielu użytkownikom mediów społecznościowych radykalna zmiana identyfikacji wizualnej Zary nie spodobała się i dali temu wyraz, między innymi w memach.

Na razie nie wiadomo, kiedy logo zostanie wprowadzone w sklepach Zara. To nie jedyna zmiana, na którą hiszpańska firma zdecydowała się ostatnio: w grudniu ub. r. w sklepach pojawiła się pierwsza w jej historii kolekcja kosmetyków do makijażu. 

Niektórzy komentarorzy uważają, że głównym powodem wprowadzenia nowego logo miało być właśnie zasygnalizowanie daleko idących zmian i wywołanie burzy w mediach społecznościowych można uznać za element strategii marki.

Paweł Piasecki 183 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.