Oppo będzie się pozycjonować jako marka premium

Nowa chińska marka telefonów wchodzi na razie bez wielkiego budżetu na reklamy.

Na polski rynek zawitał nowy producent telefonów z Chin - pod marką Oppo. Na rodzimym chińskim rynku konkuruje z Huawei Technologies o miano największego sprzedawcy telefonów i, jak twierdzą jej przedstawiciele, właśnie go prześcignęła, zajmując pozycję nr 1. Globalnie jest to już piąty największy sprzedawca smartfonów (według danych firmy IDC). Polska jest szóstym, po Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Holandii, europejskim krajem, do którego wchodzi Oppo. Firma sprzedaje swoje produkty na ok. 40 rynkach.

Dyrektorem zarządzającym polskiego oddziału Oppo jest Leo Lee. Brand managerką jest Mo Zhang, zaś dyrektorem sprzedaży - Łukasz Łyżwa.

Jak twierdzi Mo Zhang, firma chce pozycjonować swoją markę jako premium. Najtańszy model smartfonu Oppo - AX 7 - będzie kosztować 999 zł, a flagowy Find X - 3699 zł. Jest też rarytas - model stworzony we współpracy z projektantami włoskiego producenta samochodów Lamborghini - za 7299 zł. Generalnie firma wchodzi z ofertą pięciu modeli smartfonów. Będą je sprzedawali operatorzy komórkowi: Orange Polska, T-Mobile Polska oraz Play. Będą ponadto dostępne w sklepach Euro RTV AGD oraz X-kom, a także w specjalnie stworzonej strefie marki na Allegro.pl.

Na razie Oppo nie ma w planach dużych kampanii reklamowych w mediach ATL - przynajmniej do czasu zbudowania większych udziałów rynkowych ograniczy się do komunikacji w kanałach digital. Współpracuje z agencją interaktywną WebTalk oraz agencją PR-ową MSL.

Oppo jest sponsorem klubu piłkarskiego FC Barcelona, a jej flagowy model Find X reklamuje Neymar - najdroższy zawodnik w historii futbolu.

Marka od 10 lat ma strategiczne partnerstwo z jednym z największych na świecie producentów mikroprocesórów i technologii - amerykańskim Qualcommem. Oppo zapowiada, że jeszcze w pierwszej połowie br. wypuści na rynek komercyjnie pierwszy smartfon 5G (nowa generacja telefonii komórkowej).

Maciej Burlikowski 1207 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.