GetHero: TikTok to środowisko ludzi młodych

Najczęściej tworzą treści użytkownicy w wieku 13-15 lat.

Aplikacja TikTok zapewnia użytkownikom stabilne środowisko, które potrafi ich utrzymać – 83 proc. respondentów korzysta z TikTok dłużej niż rok, wynika z badania agencji GetHero. Popularność aplikacji opiera się głównie na poleceniach w ramach grup rówieśniczych. Ponadto większość użytkowników korzysta z platformy codziennie i spędza z nią do kilkudziesięciu minut. Ponad 70 proc. respondentów korzysta z TikTok chętniej niż z innych platform społecznościowych.

W ramach TikTok można wyróżnić dwie główne grupy: "widzów" - osoby, które tylko oglądają treści, oraz "twórców" – którzy są nie tylko odbiorcami, ale również tworzą materiały wideo. Jednocześnie aplikacja charakteryzuje się bardzo dużym (70 proc.) odsetkiem użytkowników aplikacji, który tworzą własne materiały. Warto zauważyć, że kreowanie treści skorelowane jest z wiekiem użytkowników. Wśród osób tworzących najczęściej produkują materiały użytkownicy w wieku 13-15 lat.

Większość respondentów (70 proc.) wskazała, że korzystają chętniej z TikTok niż z Facebooka. Dla osób w wieku 13-15 lat łatwiejsze wydaje się nagranie 15-sekundowego wideo od przygotowania wymagającej treści. Kwestia wieku może odgrywać znaczącą rolę. Społeczność TikTok to przede wszystkim osoby w podobnym wieku, w przeważającej liczbie nastolatki, które do tej pory nie miały żadnej platformy społecznościowej dostosowanej do ich potrzeb.

Dla użytkowników najbardziej interesujące są filmy z kategorii transitions (77 proc.), komedia (46 proc.), taniec (52 proc.), śpiew (34 proc.). Dla badanych głównym urządzeniem do konsumowania treści multimedialnych jest smartfon (99 proc. osób korzysta z niego codziennie), inne urządzenia są zdecydowanie rzadziej wybierane.

Badanie skierowane do użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 6 do 11 grudnia 2018 r. przy użyciu ankiety online. W badaniu wzięło udział 3464 użytkowników aplikacji.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.