Niewielu Amerykanów gotowych, by płacić za prywatność

Tylko 1 na 4 Amerykanów chce opłacać miesięczny abonament w zamian za zmniejszenie liczby danych osobowych zbieranych przez serwisy takie jak Facebook i Google.

To wynik badania, które w dniach 13-16 grudnia ub.r. przeprowadziła instytucja non-profit Center for Data Innovation. Przebadano 3240 dorosłych użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych.

80 proc. respondentów popiera ideę ograniczenia ilości zbieranych danych, jeśli nie wiąże się to z żadnymi obciążeniami. Nieco ponad 74 proc. zgadza się na oglądanie "mniej użytecznych" reklam w zamian za udzielanie mniejszej ilości informacji o sobie. Jednak na wzrost liczby reklam w zamian za zbieranie mniejszej ilości danych zgadza się już tylko 52,6 proc. badanych. O 1 proc. więcej pogodziłoby się w takiej sytuacji z utratą dostępu do części obecnie używanych funkcji serwisu. 

Jednocześnie niemal co piąty respondent (19,2 proc.) życzyłby sobie, żeby Facebook i Google zbierały więcej danych osobowych niż obecnie w zamian za ograniczenie liczby reklam. Nieco ponad 17 proc. dałoby zgodę na dalsze ograniczenie obszaru prywatności w zamian za dostęp do nowych funkcji w serwisie, a 16,5 proc. - w zamian za zwiększenie liczby darmowych aplikacji i usług.

 

Paweł Piasecki 290 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.