Grupa Żywiec wydała w ub.r. na marketing o 25 proc. więcej

Największy reklamodawca w branży jeszcze zwiększył swoje nakłady.

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju m.in. pod markami Żywiec, Warka, Tatra, Królewskie, Specjal, EB, Leżajsk, Brackie czy Desperados, która od kilku lat jest największym reklamodawcą w branży piwnej, w zeszłym roku jeszcze zwiększyła swoje nakłady.

Jak wynika ze sprawozdania spółki jej nakłady na promocję i marketing wyniosły w ub.r. 286,3 mln zł i były o 25 proc. wyższe niż w 2017 r. (229 mln zł). Grupa Żywiec osiągnęła w ub.r. 3,324 mld zł przychodów - o 5 proc. wyższe niż w 2017 r. (3,165 mld zł). Oznacza to, że jej ubiegłoroczny budżet marketingowo-promocyjny wyniósł ok. 8,5 proc. przychodów. W 2017 r. wynosił on 7,2 proc.

Zysk operacyjny Grupy Żywiec wzrósł w ub.r. o 24 proc. (do 415,3 mln zł), a zysk netto - o 25 proc. (do 324 mln zł).

Maciej Burlikowski 1207 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.