Czech Media Invest ma "Elle" we Francji

Czeski holding jest m.in. właścicielem stacji radiowych Eurozet w Polsce.

Grupa Lagardère sfinalizowała sprzedaż holdingowi Czech Media Invest (CMI) większości tytułów prasowych we Francji, w tym "Elle", "Version Femina", "Art & Décoration", "Télé 7 Jours", "France Dimanche", "Ici Paris" i "Public". W ramach transakcji CMI uzyskuje wyłączne prawa do znaku "Elle" we Francji, przy czym grupa Lagardère pozostaje właścicielem marki na świecie.

Wartość transakcji to 52 mln euro. W 2018 r. wymienione wyżej tytuły miały we Francji przychody w kwocie 239 mln euro, a zysk EBIT pro forma (wliczając koszty restrukturyzacji) wyniósł ok. 10 mln euro.

W lipcu 2018 r. czeski holding kupił od Lagardère stacje radiowe w Polsce (grupa Eurozet), Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Czech Media Invest jest - poprzez spółkę zależną Czech News Center - wydawcą czterech dzienników i kilkunastu magazynów w Czechach, a ponadto właścicielem dwóch drukarni i wiodącym wydawcą książek. We Francji CMI ma już m.in. udziały w holdingu Le Nouveau Monde, jednym z właścicieli dziennika "Le Monde". Właścicielami CMI są przedsiębiorcy Daniel Křetínský (50 proc.), Patrik Tkáč (40 proc.) and Roman Korbačka (10 proc.).

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.