BMW i Daimler inwestują 1 mld euro w joint venture

Znana z polskiego rynku marka mytaxi należąca do Daimlera ma zmienić się jeszcze w br. we Free Now.

Projekt niemieckich koncernów motoryzacyjnych jest odpowiedzią na rosnącą konkurencję ze strony firm technologicznych świadczących usługi przewozowe, głównie Ubera i chińskiego Didi Chuxing, który planuje ekspansję w Ameryce Południowej.

W ramach przedsięwzięcia, w którym oba koncerny motoryzacyjne obejmą po 50 proc. udziałów, połączone zostaną trzy dotychczasowe usługi BMW (DriveNow, ParkNow i ChargeNow) oraz dwie usługi Daimlera (Car2Go i mytaxi). Nowe joint venture będzie operować w następujących obszarach:

  • Reach Now: zarządzanie trasami i usługi rezerwacyjne oparte na aplikacji mobilnej
  • Charge Now: ładowanie aut elektrycznych
  • Free Now: zamawianie taksówek za pomocą aplikacji (następca mytaxi)
  • Park Now: usługi parkingowe
  • Share Now: car-sharing

Udziałowcy nowego joint venture nie wykluczają zakupów start-upów technologicznych.

Harald Krüger, prezes zarządu BMW, podkreśla, że docelowo ma nastąpić bliska integracja wyżej wymienionych usług w ramach jednej floty samobieżnych aut elektrycznych.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.