Wojciech Kowalik i Mateus Cerqueira w FCB Chicago

Wcześniej pracowali w Ogilvy & Mather.

Wojciech Kowalik rozpoczął pracę w FCB Chicago na stanowisku senior copywritera, gdzie w teamie z Mateusem Cerqueira pracuje dla marki piwnej Michelob.

Kowalik wcześniej pracował m.in. w Saatchi & Saatchi, Karmarama (UK), LBi i VCCP Digital, Cheil Poland czy Isobar, w których współtworzył takie kampanie jak "Bardzo dobre maniery” (PCK), "Wine ink" (Casa Mariol), "Listen to the movies" (Samsung Soundbar), "Cheer with pack" (Tic Tac) czy "Welcome signs" (Fundacja Itaka). W Fallon Prague, agencji kreatywnej globalnie obsługującej firmę Škoda Auto, jako senior copywriter współtworzył m.in. kampanie "Born on bikes" (Škoda Auto – Tour de France 2015), "Meet the Velo Family" (Škoda Auto – Tour de France 2016) oraz "Unbreakable promises" (Škoda Auto). Ma na koncie nagrody z takich festiwali jak Cannes Lions, D&AD, Eurobest, Clio, Golden Drum, ADC Czech, PIAF, One Show, KTR oraz Innovation AD. Ostatnio pracował w dziale kreacji Ogilvy & Mather.

W ubiegłym roku Kowalik znalazł się wśród 20 najbardziej nagradzanych copywriterów D&AD oraz był 10. najbardziej nagrodzonym copywriterem na świecie według punktacji Cannes Lions. Kampania, którą współtworzył w Ogilvy - „To the Last Tree Standing” ("Do ostatniego drzewa") dla Greenpeace, otrzymała w 2018 r. cztery statuetki na gali festiwalu D&AD w Londynie. Agencja zdobyła m.in. Yellow Pencil, będący odpowiednikiem złota. Żadna praca z Polski nie otrzymała dotychczas tak wysokiej nagrody w tym konkursie. Na Festiwalu Cannes Lions kampania ta sumie otrzymała 13 Lwów.

Mateus Cerqueira do działu kreacji Ogilvy & Mather dołączył w czerwcu 2017 r. Objął wtedy stanowisko art directora. Wcześniej przez pięć lat był art directorem w brazylijskim oddziale WMcCann. Pracował dla takich marek jak Coca-Cola, Sprite, Crystal Water, Minute Maid, The Salvation Army i brazylijskiego operatora telefonii komórkowej TIM. Jego praca "The Thermometer that Goes Cold" została nagrodzona Lwem w Cannes w kategorii Creative Data. Projekty Mateusa Cerqueiry były nagradzane m.in. na One Show, Cannes Lions i El Sol.

Katarzyna Kacprzak 346 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.