Gazeta.pl kupuje i zamyka "Twój Weekend"

Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiotawiania kobiet. Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są Gazeta.pl i VMLY&R Poland, a jej głównymi partnerami firmy Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas,

Od piątku 8 marca w kioskach oraz na stronie internetowej Twojweekend.pl dostępny będzie ostatni w historii numer najbardziej znanego polskiego pisma erotycznego "Twój Weekend" - tym razem jako zupełne przeciwieństwo tego, czym magazyn był przez ostatnie 27 lat. Zamknięcie najdłużej wydawanego polskiego pisma erotycznego to sprzeciw wobec uprzedmiotowieniu kobiet. Przez 27 lat "Twój Weekend” sprowadzał je wyłącznie do roli obiektów seksualnych, teraz Gazeta.pl wraz z partnerami wyda specjalny ostatni numer magazynu, który poświęci m.in. niezwykłym kobietom. - W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych, kultowych w pewnych kręgach polskich pism erotycznych. Natychmiast podjęliśmy decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiotawiania kobiet. W ostatnim numerze "Twojego Weekendu" nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Mamy nadzieję, że właśnie taki "Twój Weekend" będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości – mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl.

Ostatni "Twój Weekend" to historie kobiet i mężczyzn, przedstawione w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron autentycznych treści. Wśród autorów znaleźli się m.in. Rikha Sharma Rani, dziennikarka współpracująca m.in. z "New York Times", Maria Rotkiel, terapeutka i psycholożka, oraz Rafał i Tymek Bryndalowie, Miłosz Brzeziński czy Rafał Madajczak.

Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są Gazeta.pl i VMLY&R Poland, a jej głównymi partnerami firmy Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas, które angażują się w działania wspierające kobiety oraz wdrażają w swoich organizacjach strategie równościowe. Wavemaker odpowiada za media, współpracę z influencerami oraz wsparcie kreatywne projektu. Produkcję wizualną kontentu realizuje Papaya Films. Projekt wspiera także Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.

Akcji towarzyszy kampania reklamowa, która obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej, kina, radio, prasę i internet (serwisy internetowe i media społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram). Na potrzeby akcji przebudowano także dotychczasowy serwis Twojweekend.pl. Działania reklamowe wspierają również influencerzy.
Akcja promowana jest pod hasztagiem #TwojWeekend – organizatorzy zachęcają internautów do wsparcia inicjatywy poprzez podzielenie się w mediach społecznościowych zdjęciem okładki ostatniego "Twojego Weekendu" wraz z hasztagiem.

Maciej Florek 2086 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.