Taxify zmienia się w Bolt

Estońska aplikacja, konkurent Ubera, działa w Polsce od listopada 2016 r.

7 marca Taxify ogłosił zmianę nazwy na Bolt i zaprezentował nowe logo. Powodem rebrandingu jest poszerzanie oferty, dotychczas obejmującej łączenie pasażerów z kierowcami aut, m.in. o wynajem hulajnóg elektrycznych. Nazwa "Bolt" (czyli "piorun") ma odzwierciedlać przekonanie założyciela i CEO firmy Markusa Villiga, że napęd elektryczny jest jej przyszłością.

Spółka Taxify (obecnie Bolt) została założona przez Villiga, wówczas 19-latka, w Tallinnie w sierpniu 2013 r. Dziś działa na 30 rynkach, obsługując - według własnych deklaracji - 25 mln pasażerów i współpracując z ponad 500 tys. kierowców. W maju ub.r. grupa inwestorów pod wodzą Daimler AG zainwestowała w estońską spółkę 175 mln dol., podnosząc jej wycenę rynkową do 1 mld dol.

Debiut na polskim rynku nastąpił w Warszawie, obecnie usługi świadczone są także w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Aglomeracji Śląskiej, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy i Białymstoku.

Paweł Piasecki 242 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.