Artyści projektują domy dla zwierząt w ramach kampanii IKEA

Kampania autorstwa Mother promuje otwarty w lutym sklep w East Greenwich w Londynie.

IKEA wraz z agencją Mother postawiły przed lokalnymi artystami zadanie zbudowania domów dla zwierząt z wykorzystaniem elementów mebli. Celem kampanii "Wildhomes For Wildlife" jest podkreślenie proekologicznych działań sieci. Ważną częścią jej nowego londyńskiego sklepu jest Learning Lab - miejsce, gdzie klienci mogą dowiedzieć się m.in., jak przedłużać życie produktów, uprawiać jadalne rośliny i czynić nasze domy bardziej przyjaznymi dla środowiska. Sklep został zbudowany z wykorzystaniem wielu materiałów odnawialnych, a także rozwiązań ekologicznych takich jak panele słoneczne czy zbiorniki do odzysku wody deszczowej.

W ramach projektu powstały m.in. kolorowe budki dla ptaków, "Bughattan" - gniazdo dla pszczół i os (na zdjęciu powyżej, projekt: Adam Nathaniel Furman) oraz żerdzie dla nietoperzy szukających miejsca na nocleg. Wszystkie prace umieszczono w znajdującym się w pobliżu sklepu Sutcliffe Park.

IKEA podaje, że obecnie 60 proc. asortymentu w jej sklepach to produkty wykonane z materiałów odnawialnych. Sieć zobowiązała się niedawno, że do 2030 r. będzie oferować wyłącznie artykuły wykonane z surowców odnawialnych i nadających się do recyklingu.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.