SXSW x 2012 Agency: walka HBO i Amazon Prime na "Immersive Experience"

Dwaj streamingowi giganci promują na SXSW swoje najnowsze produkcje - ostatni sezon "Gry o tron" i premierowy "Good Omens" - poprzez unikalne doświadczenia oparte na fabule seriali.

SXSW to od lat miejsce spektakularnych, innowacyjnych premier filmowych, telewizyjnych i muzycznych. Branżowi giganci inwestują miliony dolarów, by na kilkanaście dni w roku zmienić Austin w stolicę rozrywki. W poprzednich latach AMC zbudował replikę Coney Island, Doritos opłacał występy Snoop Dogga i Ice Cube’a w gigantycznej vending machine wypełnionej kultowymi nachosami. Kolejny rozdział spektakularności zawdzięczamy jednak HBO, które w zeszłym roku wybudowało replikę Westworld, jako unikalnego, interaktywnego doświadczenia fabuły serialu.

SXSW 2019 przynosi kolejną interaktywną kampanię HBO „Will You Bleed for the Throne”, promującą ostatni sezon Gry o Tron. Do stawki dołącza też Amazon Prime z nowym serialem Neila Gaimana "Good Omens". Oba serwisy przygotowały koncepty oparte o „Immersive Experience” rozumiane jako show, spektakl, w którym aktorzy włączają widzów do swojego świata, a technologia pomaga ten świat wzbogacić.

Ostateczna rozgrywka Gry o Tron – „Will You Bleed for The Throne?”

Najnowszy sezon "Gry o tron" rozstrzygnie, kto finalnie zasiądzie na tronie, nie obędzie się bez rozlewu krwi, z którego serial jest znany. Twórcy wyzwali więc fanów do ostatecznego poświęcenia – oddania krwi, na rzecz czasów trudnej, wycieńczającej walki. Akcja ma pozytywny, CSR-owy charakter, dzięki partnerstwu z organizacją Czerwony Krzyż. Wokół kluczowej narracji nadbudowana została historia, której doświadczyć można de facto w trzech aktach.

1. Interaktywny spacer i przypomnienie czterech kluczowych historii, mających wpływ
na fabułę serialu. Spacer jest miksem technologii audio, mappingu, technologii RFID i
AR poprzez aplikację Snapchat.

2.Ceremonia w sali tronowej, gdzie na uczestników czeka mistrzyni i chór, śpiewający stworzoną na potrzeby aktywacji 30-minutową pieśń. Każdy z uczestników zostaje wezwany na środek i poproszony o uklęknięcie przed tronem, dostając w zamian przypinkę namiestnika.

3. Biesiada w wiosce, w której o uwagę uczestników zabiegają przedstawiciele królestw Westeros, a strawę (dedykowana oferta) zapewnia amerykańska sieć burgerowni Shake Shack.

Good Omens – “The Garden of Earthly Delights”

Powstały na bazie kultowej książki Neila Gaimana i Terry'ego Prachetta serial opowiada o wydarzeniach poprzedzających nadchodzącą apokalipsę. Demoniczny Crowley i anioł Azirafal próbują zapobiec jej unicestwieniu przez 11-letniego Antychrysta.

SXSW stał się miejscem szeregu rozproszonych akcji promujących serial. Przede wszystkim wykładu samego Naila Gaimana, podczas którego pokazano kilka pierwszych minut serialu, a samą prelekcję przerwał występ chóru zakonnic zwiastujących koniec świata. Główną aktywację zbudowano wokół doświadczenia „Ogrodu ziemskich rozkoszy” podzielonego na dobrą i złą stronę, zgodnie z dualnym
charakterem postaci serialu. W ogrodzie na uczestników czekało 8 zadań do wykonania przed zapowiadaną apokalipsą, w tym między innymi zabawa ze szczeniaczkami (z lokalnego schroniska dla zwierząt), czy rozwijanie demonicznych bądź anielskich skrzydeł poprzez snapchatowe filtry.

Kto z SXSW wróci z tarczą, a kto na tarczy?

Dwa zupełnie inne seriale, dwa oddzielne doświadczenia. Pozornie rywalizują, ale każdy ma swój oddzielny charakter i nie powinny być mierzone tą samą miarą. Jedno jest pewne - HBO i Amazon Prime stały się najbardziej komentowanymi aktywacjami na SXSW, zostawiając Netfliksa daleko w tyle.

- W dzisiejszych czasach nie chcemy być jedynie odbiorcami komunikacji reklamowej, chcemy też w niej uczestniczyć. Dlatego reklama zaczęła eksplorować świat eventów, włączać w nie technologię i obudowywać je w perfekcyjnie dobrany storytelling. Dorzuć do tego aparaty telefonów skierowane na to, co na wydarzeniu i streamowanie tego dalej do naszych znajomych i masz przepis na to, jak wygenerować organiczny zasięg – komentuje Łukasz Szczybelski, creative director & partner, Feeders Agency.

Tekst: Barbara Niedziela, strategy director 2012 Agency

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.