Logotypy znanych marek w stylu Bauhausu

Projekty przygotowała brytyjska platforma 99designs z okazji 100-lecia utworzenia przez Waltera Gropiusa szkoły w Weimarze.

Uczelnia powstała z połączenia Akademii Sztuk Pięknych i Szkoły Rzemiosł Artystycznych, działająca zaledwie przez kilkanaście lat (1919-1933), dała początek jednemu z najbardziej rozpoznawalnych stylów projektowania XX wieku.

Z okazji 100-lecia Bauhausu graficy z całego świata, zrzeszeni wokół brytyjskiej platformy 99designs, nadali logotypom znanych globalnych marek cechy charakterystyczne dla stylu Bauhausu. Przy tworzeniu projektów wzięli pod uwagę pięć naczelnych zasad, z których słynie niemiecka szkoła projektowania:

  1. Forma jest służebna wobec funkcji
  2. Minimalizm
  3. Rewolucyjna typografia (m.in. umieszczanie tekstu pionowo i na wskos oraz otaczanie obrazów tekstem)
  4. Zamiłowanie do geometrii (wpływy kubizmu)
  5. Paleta kolorystyczna: preferencje dla czerwieni, nienieskości i żółci wraz z bielą i czernią

Poniżej dziesięć spośród logotypów znanych marek zaprojektowanych w hołdzie dla Bauhausu (w nawiasach nazwiska projektantów). Więcej prac na stronie 99designs.

1. Apple (Vladimir Nikolic)

2. Burger King (PonomarevDmitry)

3. Walmart (TaeYeon)

4. Haribo (SenseDesign)

5. Vaio (ruizemanuel87)

6. Johnnie Walker (gajsky)

7. Instagram (dnk_)

8. Netflix (ArsDesigns)

9. Google (artopelago)

10. Ferrari (Asaad)

Paweł Piasecki 265 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.