Huawei idzie na wojnę z Lenovo
- Laptopy będą dla nas tak samo ważne jak smartfony, za 3 lata chcemy być liderem rynku w Polsce - zapowiada chiński koncern.
Chiński koncern technologiczny Huawei, producent m.in. telefonów komórkowych, zapowiada ofensywę na rynku laptopów i agresywną walkę o ten rynek.
- Huawei zamierza zostać liderem polskiego rynku laptopów w ciągu 3 lat - twierdzi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.
Tych zapowiedzi nie należy lekceważyć, jeszcze na początku 2015 r. Huawei w zasadzie nie liczył się na rynku smartfonów, a w ciągu czterech lat zbudował pozycję gracza nr 2, realnie zagrażając koreańskiemu Samsungowi, wieloletniemu liderowi tego rynku w Polsce (udziały obu firm oscylują w okolicach 30 proc.).
Pierwsze laptopy, a właściwie ultrabooki, o nazwie Matebook Hauwei wprowadził na nasz rynek jesienią 2016 r. Były one pozycjonowane jako urządzenia dla menedżerów (ceny: powyżej 5 tys. zł). Teraz chiński producent zapowiada starania o podbój rynku masowego. Wprowadza do sprzedaży serię 13-calowych Matebooków, których ceny zaczynają się od 3,9 tys. zł.
- Premiera MateBooka 13 to symboliczne rozpoczęcie naszej drogi po pierwsze miejsce w tej kategorii. Laptopy stają się dla nas równie ważne jak smartfony - mówi Dorota Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digital Huawei CBG Polska.
To wyzwanie rzucone innemu chińskiemu koncernowi - Lenovo, który od kilku lat jest liderem rynku notebooków (laptopów) w Polsce i amerykańskiemu HP (Hewlett-Packard), które wspólnie dominują. Według szacunków branżowego magazynu "CRN" w pierwszej połowie ub.r. w Polsce sprzedało się ok. 720 tys. szt. nowych laptopów, o ok. 10 proc. mniej niż w I poł. 2017 r. Lenovo miało 28 proc. udziałów w rynku, HP - 26 proc., Dell - 13 proc., Acer - 10 proc., a Asus - 9 proc.
Roczny budżet marketingowy Huaweia to ponad 200 mln zł. Tegoroczny budżet reklamowy firma zaplanowała na poziomie zbliżonym (o ok. 10 proc. wyższym) do ubiegłorocznego. Dla Huawei w Polsce pracują reklamowo m.in. agencje: DDB & Tribal, Cohn & Wolfe, Wavemaker, firma współpracuje także z izraelską agencją kreatywną Leomek Hatoda (LH) z grupy TBWA.
- Huawei zamierza zostać liderem polskiego rynku laptopów w ciągu 3 lat - twierdzi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.
Tych zapowiedzi nie należy lekceważyć, jeszcze na początku 2015 r. Huawei w zasadzie nie liczył się na rynku smartfonów, a w ciągu czterech lat zbudował pozycję gracza nr 2, realnie zagrażając koreańskiemu Samsungowi, wieloletniemu liderowi tego rynku w Polsce (udziały obu firm oscylują w okolicach 30 proc.).
Pierwsze laptopy, a właściwie ultrabooki, o nazwie Matebook Hauwei wprowadził na nasz rynek jesienią 2016 r. Były one pozycjonowane jako urządzenia dla menedżerów (ceny: powyżej 5 tys. zł). Teraz chiński producent zapowiada starania o podbój rynku masowego. Wprowadza do sprzedaży serię 13-calowych Matebooków, których ceny zaczynają się od 3,9 tys. zł.
- Premiera MateBooka 13 to symboliczne rozpoczęcie naszej drogi po pierwsze miejsce w tej kategorii. Laptopy stają się dla nas równie ważne jak smartfony - mówi Dorota Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digital Huawei CBG Polska.
To wyzwanie rzucone innemu chińskiemu koncernowi - Lenovo, który od kilku lat jest liderem rynku notebooków (laptopów) w Polsce i amerykańskiemu HP (Hewlett-Packard), które wspólnie dominują. Według szacunków branżowego magazynu "CRN" w pierwszej połowie ub.r. w Polsce sprzedało się ok. 720 tys. szt. nowych laptopów, o ok. 10 proc. mniej niż w I poł. 2017 r. Lenovo miało 28 proc. udziałów w rynku, HP - 26 proc., Dell - 13 proc., Acer - 10 proc., a Asus - 9 proc.
Roczny budżet marketingowy Huaweia to ponad 200 mln zł. Tegoroczny budżet reklamowy firma zaplanowała na poziomie zbliżonym (o ok. 10 proc. wyższym) do ubiegłorocznego. Dla Huawei w Polsce pracują reklamowo m.in. agencje: DDB & Tribal, Cohn & Wolfe, Wavemaker, firma współpracuje także z izraelską agencją kreatywną Leomek Hatoda (LH) z grupy TBWA.

Maciej Burlikowski
1723 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane