Buzz - nowa marka na polskim rynku lotów czarterowych

Buzz (dotychczas Rynair Sun) liczy na schedę po bankrucie Small Planet.

Irlandzka linia lotnicza Ryanair, największy przewoźnik na naszym niebie, od jesieni przyszłego roku będzie operować jako przewoźnik czarterowy pod marką Buzz (dotychczas: Ryanair Sun).

Rośnie zamożność Polaków i coraz więcej z nas wybiera się na wakacje samolotami. Rośnie więc rynek przewozów czarterowych - według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) od stycznia do września ub.r. przewoźnicy czarterowi przewieźli na pokładach swoich samolotów 4,9 mln pasażerów, o 36 proc. (1,3 mln pasażerów) więcej niż w takim samym okresie 2017 r. (w samym okresie okresie wakacyjnym 3,05 mln pasażerów).

Ryanair Sun lata od lata ub.r. i był 4. przewoźnikiem czarterowym w Polsce (0,5 mln pasażerów w ciągu pół roku). Największym był Small Planet (ponad 1,2 mln pasażerów w ub.r.), który jednak w listopadzie ub.r. zbankrutował. Ryanair z pewnością liczy na przejęcie przynajmniej części ruchu po nim. Kolejni przewoźnicy czarterowi w kraju to: Enter Air (1,17 pasażerów w ub.r.) i Travel Service (0,9 mln).

Ryanair zapowiedział, że flota samolotów Buzz w Polsce wzrośnie z 17 do 25 maszyn.

Ryanair to największa linia lotnicza w Polsce w ruchu regularnym.

 

Maciej Burlikowski 1147 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.