Lavazza: "More than Italian"

Naszym celem jest stać się marką pierwszego wyboru kawy premium w Polsce - mówi Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią.

Lavazza wystartowała z polską wersją globalnej kampanii marki: "More than Italian". Spoty podkreślać mają wszechstronność kawy Lavazza w zaspokajaniu zróżnicowanych gustów i potrzeb konsumentów, we wszystkich jej formach i eksponować włoską jakość kawy.

Jak wynika z przeprowadzonego przez agencję Maison & Partners badania polscy konsumenci coraz bardziej otwierają się na nowe sposoby przygotowywania kawy, doceniając przy tym jej wysoką jakość i autentyczny włoski charakter.

- Polska to dla Lavazzy ważny strategicznie rynek, na którym działamy od wielu już lat - mówi Mattia Tipaldi, dyrektor regionalny Lavazzy na Europę Wschodnią. – W ostatnim czasie wykazuje on tendencje do premiumizacji, co wynika z większej wagi, jaką polscy konsumenci przywiązują do jakości produktów, a to z kolei prowadzi do trendu wzrostowego kategorii premium na rynku detalicznym. Wraz z podjętymi przez nas w ostatnim czasie partnerstwami staramy się wykorzystać nowe możliwości, jakie stwarza ta sytuacja, aby osiągnąć ambitny cel wzrostu na tak strategicznym rynku jak Polska - mówi Mattia Tipaldi. 

- Naszym celem jest stać się marką pierwszego wyboru kawy premium w Polsce. Nowa kampania "More than Italian" pozwala nam nawiązać do kawowych zwyczajów konsumentów, równocześnie zwiększając świadomość wyróżników Lavazzy w aspekcie różnorodności, jakości i włoskiego charakteru naszej oferty - mówi Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią.

Rosnące zamiłowanie do kawy i zmieniające się kawowe nawyki Polaków znajdują odzwierciedlenie
w wynikach badania Maison & Partners wśród polskich konsumentów pijących kawę, z których 83 proc. deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52 proc. nawet kilka razy w ciągu dnia.

Chociaż 72 proc. respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę, zalewając ją po prostu wrzątkiem, w 2016 r. było ich więcej -  87 proc. Polscy kawosze są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy - tak deklaruje 57 proc. badanych. Wzrasta liczba użytkowników kawiarek Moka z 8 proc. w 2016 r. do 16 proc. obecnie. Polscy konsumenci preferują kawę mieloną - 75 proc., piją ją najczęściej czarną - 55 proc., lub z mlekiem - 56 proc. Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino - 38 proc., i espresso - 32 proc.

92 proc. Polaków przyznaje, że jakość kawy ma dla nich znaczenie, a 47 proc. uznaje włoskie pochodzenie kawy jako atrybut zapewniający właśnie jej wysoką jakość.

Kampania obejmie telewizję i internet. Spot został wyreżyserowany przez egipskiego reżysera Ali Ali, uznanego przez Gunn Report 2015 za jednego z dziesięciu najlepszych reżyserów reklamowych na świecie, a wyprodukowany przez Movie Magic Int. Muzyka do spotu została skomponowana przez znane na całym świecie studio produkcji dźwięku 2WEI Music. Agencje pracujące przy kampanii: VMLY&R Italia (za adaptację w naszym kraju odpowiada VMLY&R Poland), agencja mediowa: Mets, postprodukcja: Atomic.

 Firma Lavazza działa od 1895 r. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.