Instagram zaprasza na zakupy

Pilotażowy program jest ograniczony do Stanów Zjednoczonych i obejmuje 23 marki.

W teście biorą udział głównie marki odzieżowe, modowe i kosmetyczne, w tym Adidas, Michael Kors, Dior, Kylie Cosmetics i Zara.

Uczestnicy testu będą mogli kliknąć na produkt wyróżniony w poście, by zobaczyć jego cenę, a kolejne kliknięcie na przycisk "Checkout on Instagram" otworzy formularz zamówienia. Dostępne będą opcje płatności kartą kredytową lub poprzez PayPal, a wybraną metodę będzie można zapisać na koncie użytkownika. Do tej pory Instagram umożliwiał jedynie producentom zamieszczanie linków prowadzących do zewnętrznych sklepów internetowych. 

Analizując, jakie produkty kupują użytkownicy, Instagram będzie mógł wykorzystać te dane do udoskonalania treści i reklam wyświetlanych w serwisie. Obawy potencjalnych kupujących może jednak budzić kwestia ochrony danych osobowych, z czym ostatnio Facebook, właściciel Instagrama, miał znaczne problemy. Eksperci zwracają też uwagę, że w miarę rozbudowywania funkcji e-commerce na swojej platformie Instagram może przestać być pożądanym partnerem dla wielu marek.

Paweł Piasecki 303 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.