Burger King oferuje darmowego Whoppera za spalenie reklamy konkurencji [wideo]

Konsumenci mogą to uczynić za pomocą technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR) w aplikacji mobilnej.

Po kliknięciu na banner "Burn That Ad" użytkownik aplikacji musi skierować obiektyw aparatu w smartfonie na reklamę konkurencji (billboard, reklamę prasową czy kuponową). Gdy już płomienie pochłoną "namierzony" telefonem obiekt, na ekranie ukazuje się mobilny kupon na darmową kanapkę Whopper do wykorzystania w najbliższym lokalu sieci.

Kampania przeprowadzona w Brazylii przez agencję David São Paulo odwołuje się do grillowania na ogniu, które od 1954 r. jest stale podkreślanym w komunikacji marketingowej wyróżnikiem sieci Burger King. Marketer przewidział wydanie około pół miliona darmowych kanapek.

W grudniu ub.r. Burger King przeprowadził kampanię "Whopper Detour" wykorzystującą geotargetowanie, dzięki której liczba pobrań aplikacji mobilnej zwiększyła się o 1,5 mln. Kampania była adresowana do konsumentów znajdujących się w pobliżu restauracji konkurencyjnej sieci McDonald's. Po ściągnięciu nowej wersji aplikacji i aktywacji specjalnej oferty (Whopper za 1 centa) użytkownicy byli kierowani - podobnie jak w najnowszej kampanii - do najbliższego lokalu Burger Kinga. 

Paweł Piasecki 257 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.