Dove współtworzy bibliotekę zdjęć kobiet #ShowUs

Z globalnego badania marketera wynika, że 70 proc. kobiet nie jest zadowolonych z tego, jak są pokazywane w zdjęciach publikowanych na co dzień w mediach.

Jednocześnie 67 proc. uczestniczek badania zleconego przez Dove wyraziło życzenie, by marki wzięły większość odpowiedzialność za zdjęcia stockowe wykorzystywane w komunikacji. 

Te wyniki skłoniły markę produktów kometycznych Unilevera do stworzenia, we współpracy z agencją fotograficzną Getty Images i platformą Girlgaze założoną przez fotografki, bazy zdjęć #ShowUs. Znajduje się w niej obecnie ponad 5 tys. niepoddanych obróbce cyfrowej zdjęć przedstawiających kobiety, zrobionych przez 116 fotografek (kobiet lub osób określających się jako non-binary) z 39 krajów. Każda ze 179 osób występujących na zdjęciach miała możność zaproponowania własnych tagów, po których zdjęcie ma być wyszukiwane w bazie. Kobiety mogą też przesyłać własne zdjęcia, które ich zdaniem powinny zostać umieszczone w bazie.

Bilblioteka #ShowUs mająca na celu burzenie stereotypów i poszerzenie postrzegania kobiecego piękna jest dostępna dla reklamodawców i mediów od 27 marca. Ceny licencji wahają się od 50 euro (najmniejszy dostępny rozmiar) do 475 euro (najwyższa jakość); przy zakupach pakietów zdjęć stosowane są zniżki.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.