Oferta piw 0,0% błyskawicznie rośnie

W segment inwestują największe browary.

Według szacunków firmy Nielsen w ub.r. sprzedaż piw bezalkoholowych w Polsce wzrosła o blisko 80 proc., a segment ten urósł do ponad 0,5 mld zł. To czytelny znak zmiany modelu konsumpcji piwa. Nic więc dziwnego, że najwięksi jego producenci w tym sezonie mocno inwestują w rozwój oferty piw bez procentów. Wybierając piwa bez alkoholu, konsumenci najchętniej sięgają po radlery, które stanowią ponad 60 proc. sprzedaży w tym segmencie.

Kompania Piwowarska (KP), największy w kraju producent, wprowadza pod marką Lech Free aż dwa nowe warianty 0,0% - Pomelo i Grejpfrut oraz Granat i Acai. Producent zainwestował także w odświeżenie wizerunku - lager będzie miał elegancką, granatową etykietę, a nowe smaki - białe, z kolorowymi owocami. Oprócz tego Lech Free będzie sprzedawany tak jak dotychczas, w butelkach 330 ml i puszce 0,5 l, ale także w butelkach 0,5 l.

Z kolei Grupa Żywiec (GŻ), drugi po KP producent piwa w kraju, rozwija rozpoczęty w ub.r. projekt Strefy Zero (specjalnie oznakowane ekspozytory z ofertą radlerów i piw bezalkoholowych w ponad 30 tys. sklepów). W tym sezonie GŻ wzbogaci ofertę piw 0,0% o trzy nowe warianty: Żywiec Białe, Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0% (radler na ciemnym piwie) i Heineken 0.0% w butelce 0,5 l.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.