Netflix najszybciej rosnącą marką amerykańską według Brand Finance

Wartość marki zwiększyła się w ciągu ostatniego roku o 105 proc., do 21,2 mld dol.

Netflix ma jeszcze przed sobą długą drogę, zanim dotrze do grona 10 najbardziej wartościowych marek, w którym dominują większe spółki technologiczne. Netflix awansował jednak w porównaniu z ub.r. o 19 pozycji i zajmuje obecnie 40. miejsce w rankingu Brand Finance.

Na pierwszym miejscu jest Amazon (187,9 mld dol., wzrost o 25 proc.), a na kolejnych Apple (153,6 mld), Google (142,8 mld), Microsoft (119,6 mld) i AT&T (87 mld). Na szóstej pozycji znalazł się Facebook - wartość marki wzrosła o 8,7 proc., do 83,2 mld, pomimo wielu niekorzystnych wizerunkowo informacji w ostatnim czasie.

Disney jest marką o największej wartości wśród tradycyjnych spółek mediowych i zajmuje 10. miejsce w rankingu. Po nabyciu aktywów 21st Century Fox wartość Disneya wzrosła o 40 proc., do 45,7 mld dol.

Należący do Google YouTube jest także samodzielnie potężną i coraz silniejszą marką. Jej wartość wzrosła w ciągu ostatniego roku o 46 proc., do 37,8 mld dol., co daje 13. miejsce w rankingu (awans o 10 pozycji).

Poza Netfliksem najszybciej rosnącymi markami według Brand Finance są: Taco Bell (+83,4 proc.), American Express (+81,8 proc.), Hampton Inn (+78,3 proc.), Jacobs Engineering (+77,3 proc.), General Dynamics (+74,9 proc.), Nvidia (+73,3 proc.), Dunkin’ (+73 proc.), Pizza Hut (+72,8 proc.) i Discovery (+70,6 proc.).

Deloitte zajął natomiast czołowe miejsce w Brand Strength Index, z rezultatem 91,2 na 100, wyprzedzając McDonald’s, Intela, Neutrogenę i Coca-Colę. Wynik w indeksie Brand Strength obliczany jest na podstawie wielu czynników, w tym inwestycji marketingowych, wartości dla udziałowców i wyników biznesowych.

(Variety.com)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.