Accenture Interactive kupuje agencję Droga5

Założyciel agencji David Droga pozostanie na stanowisku creative chairman.

Na swych stanowiskach pozostaną również Sarah Thompson (global chief executive) i Bill Scott (CEO brytyjskiego oddziału agencji).

Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale według "New York Timesa" jest to największy zakup w historii Accenture Interactive, spółki utworzonej w 2009 r. Jej przychody za rok obrachunkowy zakończony 31 sierpnia ub.r. wyniosły 8,5 mld dol. (wzrost o 30 proc. rok do roku), stanowiąc około jednej piątej przychodów całego Accenture.

Wśród klientów Droga5, jednej z najbardziej znanych niezależnych agencji w Stanach Zjednoczonych, są m.in. dziennik "New York Times" oraz marki Amazon Prime i Under Armour. Agencja została założona w Nowym Jorku w 2006 r. Zatrudnia ponad 500 osób. Zdobyła wiele nagród i wyróżnień, m.in. przez trzy lata z rzędu (2015-2017) tytuł Niezależnej Agencji Roku na festiwalu w Cannes. W 2017 r. - ostatnim, za który dostępne są dane finansowe - osiągnęła roczne przychody w kwocie ponad 200 mln dol.

Paweł Piasecki 242 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.